تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
نماینده سابق مجلس در مراسم بزرگداشت نیما کشوری:

حجت‌الاسلام مازنی: برای جلوگیری از یاس، نا امیدی و ایجاد انگیزه، برای جوانان و نخبگان چه کردیم؟

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در مراسم بزرگداشت نیما کشوری با اشاره به ویژگی‌ها، موانع و چالش‌های سر راه او، به وظایف جامعه و حاکمیت در قبال جوانان و نخبگان پرداخت.

کد خبر: ۱۵۷۰۳۶
۱۸:۲۵ - ۲۰ مهر ۱۴۰۲

حجت‌الاسلام مازنی: برای جلوگیری از یاس، نا امیدی و ایجاد انگیزه، برای جوانان و نخبگان چه کردیم؟

 

دیدارنیور ـ اسفندیار عبداللهی: حجت‌الاسلام احمد مازنی در مراسم بزرگداشت مرحوم نیما کشوری که عصر چهارشنبه ۱۹ مهر در مسجد مسلم ابن عقیل برگزار شد، با بیان اینکه مرحوم کشوری جوان، تحصیل کرده و بسیار فعال و موثر بود، گفت: «تازه چند ماهی از ازدواجش گذشته بود که در دریای مازندران جان به جان آفرین تسلیم کرد، همه این نشانه‌ها ما را اذیت و متاثر و متاسف می‌کند».

وی در بخش دیگر از اظهارات خود شرایط نامناسب جوانان ایران و نگاه حاکمیت به جوانان تحصیل کرده و متخصص را مورد بحث قرار داد و با اشاره به موضوع دستگیر شدن چند جوان از ادمین‌های کانال‌های تلگرامی حامی دولت که مرحوم کشوری هم یکی از آن‌ها بود، اظهار کرد: «به دنبال دستگیری چند نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی، بررسی‌ها و اطلاعاتی به دست آوردیم و با وجودی که خود جناب حجت‌الاسلام سید محمود علوی به عنوان وزیر اطلاعات مدعی و پیگیر ماجرای دستگیری بچه‌ها بود، جز نمایندگان پیگیر و سوال کننده از ایشان بودم».

مازنی افزود: «خیلی مهم است بدانیم جامعه، نهاد‌های سیاسی، اجتماعی و حاکمیت از فرصت جوانی جمعیت چگونه می‌توانند استفاده کنند. نیما یک جوان دهه شصتی و در امتداد نسل دهه ۵۰ بود که انقلاب کرده بودند. این نسل در دوره‌ای زندگی کرد که مجبور بودند بیش از حد معمول تلاش و ایثار کنند».

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم خاطرنشان کرد: «در طول این سال‌ها از دو ناحیه به جوانان ما آسیب وارد شد. یکی تعبیر و تقسیم جامعه به خودی و غیر خودی بود که تاثیر بسیار مخربی به ظرفیت جوانان مستعد و متخصص ما گذاشت. به گونه‌ای که گوئی آن‌ها فرزندان این کشور نیستند و آن‌ها را مایوس و انگیزه را از بخشی از جوانان ما سلب کردند».

وی اضافه کرد: «طرح و پیش کشیدن مطالباتی که بیش از ظرفیت کشور و جامعه بود هم به جوانان آسیب زد و چون تحقق آن مشکل بود، موجب ناامیدی جوانان مطالبه‌گر شد.»

مازنی عنوان کرد: «نیما کشوری از آن دسته از جوانان نخبه، فعال و تحصیل‌کرده بود که هیچکدام از این شرایط او را ناامید نمی‌کرد. از در بیرونش می‌کردند، از پنجره وارد می‌شد و بازداشت و بازخواست هم او را نا امید نکرد. فراز و نشیب و موانع زیادی در مسیر فعالیت سیاسی، اجتماعی، محیط زیستی و تحصیل دانش او وجود داشت، اما هرگز متوقف نشد».

حجت‌الاسلام مازنی: برای جلوگیری از یاس، نا امیدی و ایجاد انگیزه، برای جوانان و نخبگان چه کردیم؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خطاب به جوانان به عنوان ذینفع و مسئولان به عنوان بخشی از جریان تاثیرگذار بر گذشته، حال و آینده جوانان، گفت: «باید تاکید کنم، در کنار استفاده خود جوانان از فرصت جوانی، ما در جهت جلوگیری از یاس و ناامیدی آنها، چه کردیم؟»

وی در پایان گفت: «امثال نیما کشوری مانند امام زاده‌های مقدسی هستند که باید از آن‌ها صیانت و مراقبت کرد. باید پشت سر جوانانی از این دست نماز خواند. نباید اجازه داد، نیما کشوری‌ها ببُرّند و از ارزش‌ها ما فاصله بگیرند».

حجت‌الاسلام مازنی: برای جلوگیری از یاس، نا امیدی و ایجاد انگیزه، برای جوانان و نخبگان چه کردیم؟

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی