تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

بازی‌های هانگژو؛ ضعیف‌ترین نتایج ۲۱ سال اخیر ایران!

بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ آخرین دوره از این رقابت‌ها بود که کاروان ایران در جایگاهی ضعیف‌تر از ششم در جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت و در این دوره از رقابت‌ها، ضعیف‌ترین کارنامه ورزش ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی به‌ثبت رسید.

کد خبر: ۱۵۶۸۵۶
۱۷:۵۳ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲

بازی‌های هانگژو؛ ضعیف‌ترین نتایج ۲۱ سال اخیر ایران

دیدارنیوز: کاروان ورزش ایران در روز پایانی فعالیتش در بازی‌های آسیایی هانگژو موفق به کسب یک مدال برنز شد.

بازی‌های آسیایی هانگژو بعد از ۱۵ روز رقابت فشرده و رسمی کشور‌ها برای کسب مدال در رشته‌های مختلف، به نقطه پایان کارش رسید؛ آن‌هم در شرایطی‌که چینی‌ها موفق شدند با تاریخ‌سازی و کسب ۲۰۱ مدال طلا، ۱۱۱ مدال نقره و ۷۱ مدال برنز به مقام نخست دست پیدا کنند.

برای اولین‌بار در تاریخ بازی‌های آسیایی است که یک کشور توانست بیش از ۲۰۰ مدال طلا به‌دست آورد. کشور ژاپن با کسب ۵۲ مدال طلا، ۶۷ مدال نقره و ۶۹ مدال برنز به مقام دوم رسید و کاروان ورزش کره‌جنوبی هم موفق به کسب ۴۲ مدال طلا، ۵۹ مدال نقره و ۸۹ مدال برنز شد تا با وجود آن‌که شمار مدال‌های کره‌ای‌ها از ژاپنی‌ها بیشتر بود، اما به دلیل مرغوبیت کمتر، آن‌ها در جایگاه سوم جدول توزیع مدال‌ها قرار گیرند.

کاروان ورزش ایران در روز پایانی بازی‌های آسیایی هانگژو تنها یک نماینده داشت که سارا بهمنیار در رشته کاراته و بخش کومیته زنان (وزن ۵۰ کیلوگرم) به مصاف رقبایش رفت که توانست در مرحله مقدماتی با پیروزی کار خود را پیش ببرد، اما شکست در مرحله یک‌چهارم نهایی باعث شد تا بهمنیار با توجه به صعود رقیبش به مرحله فینال، راهی جدول شانس مجدد شود که او در رقابت‌های شانس مجدد توانست به مدال برنز دست پیدا کند و با مدال از هانگژو به تهران بازخواهد گشت.

جالب آنکه اولین مدال کاروان ایران هم زنان ورزشکار به‌دست آوردند و تیم روئینگ دو نفره زنان متشکل از مهسا جاور و زینب نوروزی موفق به کسب مدال نقره شدند تا شروع و پایان مدال‌آوری کاروان ایران با درخشش زنان ورزشکار باشد.

در حسرت تکرار خاطرات ۲ دهه اخیر!

ورزشکاران ایرانی برای شانزدهمین دوره در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کردند؛ آن‌هم در حالی‌که بهترین کارنامه ورزش ایران در این مسابقات، در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ به میزبانی تهران به‌ثبت رسیده که کاروان ایران موفق به کسب ۳۶ مدال طلا، ۲۸ مدال نقره و ۱۷ مدال برنز شد و با مجموع ۸۱ مدال توانست به مقام دوم در جدول توزیع مدال‌ها دست پیدا کند! در طول ۲ دهه اخیر همواره کاروان ورزش ایران جزو ۶ کاروان برتر در بازی‌های آسیایی از حیث مرغوبیت کسب مدال بوده، اما این اتفاق در این دوره از رقابت‌ها رخ نداد!

نمایندگان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ موفق به کسب ۲۰ مدال طلا، ۲۰ مدال نقره و ۲۲ مدال برنز شدند و در جایگاه ششم جدول توزیع مدال‌ها حضور یافتند؛ آن‌هم در شرایطی‌که در این دوره از رقابت‌ها، کاروان ورزش ایران با کسب ۱۳ مدال طلا، ۲۱ مدال نقره و ۲۰ مدال برنز جایگاهی بهتر از مقام هفتم را در جدول توزیع مدال‌ها به‌دست نیاورد! جالب آنکه در ۳ دوره اخیر بازی‌های آسیایی همواره کاروان ورزش ایران ۲۰ طلا و یا بیش از آن به‌دست آورده بود که این مهم در این دوره از بازی‌ها محقق نشد.

بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ آخرین دوره از این رقابت‌ها بود که کاروان ایران در جایگاهی ضعیف‌تر از ششم در جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت و در این دوره از رقابت‌ها، ضعیف‌ترین کارنامه ورزش ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی به‌ثبت رسید؛ به‌طوری‌که ورزشکاران ایرانی موفق به کسب ۸ مدال طلا، ۱۴ مدال نقره و ۱۴ مدال برنز شدند و در جایگاه دهم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفتند. حالا بعد از دو دهه، بار دیگر کاروان ورزش ایران نتوانسته در جمع ۶ کشور برتر بازی‌های آسیایی قرار گیرد که باید دید واکنش مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان و کمیته ملی المپیک به این ناکامی مهم چه خواهد بود!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی