تیتر امروز

جامعه و انتخابات؛ هشتم تیر ۱۴۰۳ متفاوت خواهد بود؟
دیدار بررسی می‌کند

جامعه و انتخابات؛ هشتم تیر ۱۴۰۳ متفاوت خواهد بود؟

حادثه‌ای که هفته گذشته برای مرحوم سید ابراهیم رئیسی رخ داد، زمان انتخابات ریاست جمهوری را تغییر داد و همه در تیر ۱۴۰۳ منتظر حضور فردی جدید هستند، دیدار در گزارش پیش‌رو به موضوع انتخابات از نگاه...
کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با سخنگوی پیشین وزارت بهداشت:

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به میزبان دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت بود، او از هجمه‌های خبرهای فیک و فشار‌های زیاد در دوران کرونا گفت.
پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟
از چشم جهان (۱۵۲)

پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران همراه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در ۱۹ می‌در حادثه سقوط چرخ‌بال درگذشت. در این حادثه شش نفر دیگر نیز کشته شدند.

علی لاریجانی: رجال اصلاح‌طلب و فداکار مانند امیرکبیر داشته و داریم

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس مرکز ثقل و نقطه قضا و قدر مملکت ایران است. اگر یک روز هم به عمر مجلس شورای ملی بماند و کسی بر خلاف مشروطیت اقدام کند از وکلات منعزل است .

کد خبر: ۱۵۶۶۴
۱۰:۴۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی  با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مدرس و روز مجلس گفت: در صد سال اخیر قیام های بزرگی به رهبری روحانیت صورت پذیرفت، نهضت تنباکو به رهبری میرزای شیرازی، قیام مشروطیت به رهبری علمای نجف، تهران و شیخ فضل الله نوری یا حرکت های انقلابی مرحوم مدرس در چند دوره مجلس که از حساس ترین دوران تاریخ است.
 
وی با اشاره به قیام مرحوم خیابانی و قیام میرزا کوچک خان جنگلی گفت: در هر یک از قیام‌ها نکته‌هایی نهفته است که دانستن آن‌ها ضرورت دارد و به همین جهت رهبری معظم آیت الله خامنه‌ای به جوانان به خصوص دانشجویان توصیه فرمودند با « با تاریخ آشنا شوید تاریخ درس است و از تاریخ بسیاری از درس‌ها می‌توان آموخت.»
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این میان؛ شهید مدرس واقعا مصداق ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد، بود. به طوری که ملک الشعرای بهار درباره او می‌گوید یکی از شخصیت‌های ایران که از فتنه مغول به بعد نظیرش به آن کیفیت و از حیث صراحت لهجه و شجاعت در علم سیاست خطابه و امور اجتماعی دیده نشده سید حسن مدرس است .
 
وی تاکید کرد: ما رجال اصلاح‌طلب و فداکاری مانند امیر کبیر ، سید جمال ، ملک متکلمین داشته و داریم، اما مدرس از حیث تمامی امور چیز دیگری بود. در چند دوره‌ای که این مرد بزرگ در مجلس حضور داشت گاه به عنوان ناظر مجتهد مصوبات و گاه به عنوان نماینده مردم برای استقرار اسقلال در ایران جایگاهی جز مجلس قائل نبود.
 
لاریجانی ادامه داد: مدرس در مجلس ششم فرمود، مجلس مرکز ثقل و نقطه قضا و قدر مملکت ایران است . اگر یک روز هم به عمر مجلس شورای ملی بماند و کسی بر خلاف مشروطیت اقدام کند از وکلات مردم عزل می‌شود. مدرس به اتحاد و همگرایی میان ملت ایران و در جهان اسلام باور عمیق داشت توجه مدرس به مسائل اصولی کشور و نه امور جزئی و حزبی بود.


منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی