تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
یک کشته و ۶ زخمی در تجاوز نظامی مسکو

حمله مرگبار روسیه به خرسون

فرماندار منطقه خرسون در جنوب اوکراین، اعلام کرد که بمباران شبانه روسیه در این منطقه، دست‌کم یک کشته و ۶ زخمی از جمله دو کودک برجای گذاشت.

کد خبر: ۱۵۶۶۲۱
۱۷:۳۴ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲

حمله مرگبار روسیه به خرسون

دیدارنیوز: الکساندر پروکودین، فرماندار منطقه خرسون در جنوب اوکراین، دوشنبه ۱۰ مهر اعلام کرد که بمباران شبانه روسیه در این منطقه، دست‌کم یک کشته و ۶ زخمی از جمله دو کودک برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این در حالی بود که با بمباران منطقه بلگورود توسط نیرو‌های اوکراینی، یک ساختمان مسکونی آسیب دید.

پروکودین در پیام‌رسان «تلگرام» نوشت که نیرو‌های روسی، با انجام ۷۱ حمله طی ۲۴ ساعت گذشته، «مناطق مسکونی» و همچنین فروشگاه‌ها و زیرساخت‌های پزشکی و سایر تاسیسات را هدف قرار دادند.

به گفته او، شهر خرسون هدف ۲۰ حمله هوایی و زمینی قرار گرفت و مسئولان ذی‌ربط بلافاصله آتش‌سوزی ناشی از بمباران صبح دوشنبه را مهار کردند.

«رویترز» نتوانست به‌طور مستقل این گزارش را تأیید کند و هنوز هیچ اظهارنظری از روسیه منتشر نشده است.

حمله متقابل اوکراین به بلگورود

به نقل از العربیه، از سوی دیگر، ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار استان بلگورود روسیه اعلام کرد که نیرو‌های اوکراینی، شهر کوزینکا در این استان را بمباران کردند و گزارش شده که یک گلوله توپ روی یک ساختمان مسکونی سقوط کرد، بدون این که خسارات جانی داشته باشد.

موضع زلنسکی

از سویی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، یکشنبه در سخنرانی خود اعلام کرد که چیزی وجود ندارد که نبرد کی‌یف علیه مسکو را تضعیف کند.

این موضع زلنسکی، یک روز پس از تصویب لایحه بودجه موقت در کنگره آمریکا که کمک به اوکراین را نادیده گرفت، اتخاذ شد.

رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین نیز جداگانه تاکید کرد که طی تماس تلفنی با لوید آستین، همتای آمریکایی خود، اطمینان خاطر در مورد تداوم کمک‌های نظامی بیشتر را دریافت کرده است.

کی‌یف برای مقابله با تهاجم روسیه عمدتاً به کمک‌های غرب متکی است و آمریکا با حمایت نظامی بیش از ۴۰ میلیارد دلاری خود در صدر فهرست کشور‌هایی است که به اوکراین کمک می‌کنند.

با این حال، حمایت از اوکراین به سوژه‌ای اساسی برای اختلافات سیاسی داخلی در آمریکا میان دولت دموکرات جو بایدن و حزب جمهوری‌خواه تبدیل شده است، به ویژه زمانی که این کشور خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کند.

اوکراین این هفته میزبان سمیناری بود که طی آن با توجه به نگرانی از کاهش حمایت غرب در سایه طولانی‌شدن جنگ، جذب تولید‌کنندگان تسلیحات غربی برای احداث کارخانه‌های ساخت تسلیحات در خاک اوکراین را دنبال کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی