تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
دیدار از دغدغه‌های وزارت در روز جهانی گردشگری گزارش می‌دهد

سرویس‌های بهداشتی بین راهی، سیم کارت‌های بدون فیلتر و نصب "ایتا" برای رونالدو!

تفاوت روز جهانی گردشگری در ایران با سایر کشور‌ها از زمین است تا آسمان؛ زیرا آن‌ها دغدغه سیم کارت بدون فیلتر با نصب ایتا و بله و سرویس‌های بهداشتی بین راهی ندارند!

کد خبر: ۱۵۶۳۲۳
۱۳:۳۸ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲

سرویس‌های بهداشتی بین راهی، سیم کارت‌های بدون فیلتر و نصب

 

دیدارنیوزـ سرویس اجتماعی: کارشناسان و منتقدان حوزه گردشگری سالهاست که دیگر امیدی به بهبود شرایط توسعه صنعت گردشگری در سطح کلان ندارند و دلیل آن هم عدم توسعه زیرساخت‌های گردشگری است که هر روز این حوزه را با چالش جدیدتری روبرو می‌کند.

دو سال پیش در همین روز‌ها تیم ابراهیم رئیسی از مجلس مجوز گرفت و هر کدام از وزرا با فهرست برنامه‌های خود راهی وزارتخانه شدند. یکی از این وزرا که با برنامه مدون و ۹۰ صفحه‌ای که نمایندگان را قانع کرد که می‌تواند نه در یک حوزه و دو حوزه بلکه در سه حوزه یعنی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کار‌های بزرگی انجام دهد، عزت الله ضرغامی بود.

او پس از ورود به وزارتخانه در قدم اول به سراغ این رفت تا دیدار‌های خود را با چهره‌های سرشناس حوزه‌های مختلف رونق دهد که البته در این بخش بسیار هم موفق بود و بعد تصمیم گرفت به جای نشستن پشت میز ریاستی که تا حالا به هیچ کس وفا نکرده! با همان کوله بار راهی سفر شود که باید تاکید کنیم که در این تصمیم هم بسیار موفق بود.

از این رو تمام دو سال گذشته به همین منوال گذشت یک روز خبر می‌رسید که عزت الله ضرغامی در منطقه‌ای از شمال کشور مشغول دیدن بازی چوگان است و یک روز دیگر عکس و فیلم او در یکی از سرویس‌های بهداشتی بین راهی منتشر می‌شد که در نهایت نشان دهد، دغدغه وزیر همچنان در همه حوزه‌ها پا برجاست.

از سوی دیگر موضوع غیرقابل انکار این است که اتفاق‌هایی که سال گذشته در کشور افتاد، هم به طور مستقیم و هم غیر مستقیم روی گردشگری کشور اثر داشت و از همه مهمتر محدودیت اینترنت و پس از آن فیلترینگ تمام شبکه‌های اجتماعی بود، همین موضوع سبب شد که بار‌ها و بار‌ها ضرغامی هر وقت فرصت پیدا کند مقابل دوربین‌های خبری قرار گیرد و بگوید که قرار بود گردشگران زیادی به ایران بیایند، اما به خاطر شرایط بحرانی کشور تصمیم گرفتند سفر خود را لغو کردند. البته این پایان ماجرا نبود، ضد تبلیغ‌ها و ترساندن گردشگران از سفر به ایران که البته – از سال‌ها پیش به نام ایران هراسی قوت گرفته بود- دوباره از سر گرفته و همه چیز دوباره صفر شد.

سرویس‌های بهداشتی بین راهی، سیم کارت‌های بدون فیلتر و نصب

سیم کارت‌های بدون فیلتر و رونالدو

اما وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصلا به این دسیسه‌ها توجهی نکرد و همواره به دنبال این بود که بتواند رسالت خود را در این زمینه به درستی انجام دهد از این رو وقتی دید که موضوع فیلترینگ در ایران حل نمی‌شود، پیشنهاد داد به گردشگران خارجی سیم کارت‌های بدون فیلتر بدهند. البته این موضوع خیلی هم مورد اقبال ابراهیم رئیسی و عیسی زارع پور قرار نگرفت تا همین چند هفته پیش، درست در زمانی که آمدن رونالدو به ایران خبرساز شد، از این رو همه متولیان در حوزه ارتباطات تصمیم گرفتند با ورود اسطوره فوتبال دنیا، خودی نشان دهند و فورا اعلام شد که قرار است یکی از اپراتور‌ها سیم کارت بدون فیلتر در اختیار اعضای تیم فوتبال النصر قرار دهد؛ همین خبر کافی بود که چند روز بعد خبر اعطای سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران منتشر شود. یعنی به نوعی رواج سیم کارت های بدون فیلترینگ را مدیون رونالدو هستیم و بس.

معاون وزیر میراث فرهنگی بعد از اعلام خبر تصویب طرح ارائه سیم کارت بدون فیلترینگ برای توریست‌های خارجی این را هم اضافه کرد که این وزارتخانه به دنبال دسترسی دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها، راهنمایان گردشگری و گردشگران خارجی به سیم کارت بدون فیلترینگ است!

علی‌اصغر شالبافیان این را هم اضافه کرد که آژانس‌های مورد تأیید که پروانه بهره‌برداری از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارند، به منظور بهره‌برداری از سیم کارت بدون فیلترینگ معرفی شده‌اند.

اینطور که به نظر می‌رسد قفل یکی از مشکلات کشور در حوزه گردشگری با حضور رونالدو شکسته شد و بالاخره پیشنهاد عزت الله ضرغامی مقبول افتاد، حالا برای رد شدن از مشکل بعدی می‌توانیم به حضور "نیمار" چشم بدوزیم تا گره‌ای از مشکلات بعدی کشور را باز کند!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی