تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

برنامه نظامی ایران؛ پکن تحریم‌های آمریکا را محکوم کرد

پکن تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌ها و افراد چینی را به اتهام همکاری با برنامه نظامی جمهوری اسلامی ایران محکوم کرد.

کد خبر: ۱۵۶۳۰۸
۱۲:۳۲ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲

پکن

دیدارنیوز: پکن تحریم‌های واشنگتن علیه شرکت‌ها و افراد چینی را که بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، با تولید پهپاد‌ها و هواپیما‌های نظامی در ایران همکاری دارند، به شدت محکوم کرد.

هفته گذشته، واشنگتن «۷ فرد و ۴نهاد» مرتبط با برنامه توسعه صنایع نظامی تهران را در چین، روسیه، ترکیه و ایران تحریم کرد.

بنا به اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، این افراد و نهاد‌ها «حمل‌و‌نقل و تراکنش‌های مالی» را برای تولید پهپاد‌ها و هواپیما‌های نظامی در ایران تسهیل کرده‌اند.

آمریکا ایران را متهم می‌کند که پهپاد‌های مورد استفاده روسیه در جنگ اوکراین را به مسکو عرضه می‌کند، ادعایی که توسط تهران تکذیب شده است.

بنا به ادعای واشنگتن، در جنگ داخلی سوریه هم از پهپاد‌های ساخت ایران استفاده می‌شود.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که آمریکا برخی از شرکت‌ها و افراد چینی را به دلیل آنچه که ارتباط آن‌ها با برنامه توسعه پهپاد‌ها و هواپیما‌های نظامی ایران عنوان شده، در فهرست تحریمی ویژه خود قرار داده است که پکن «قاطعانه» با آن مخالف می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه از آمریکا خواست تا «فوراً روند سرکوب غیرمنطقی» علیه شرکت‌ها و شهروندان چینی را متوقف کند.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که پکن اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق و منافع مشروع خود انجام خواهد کرد.

موضوع پهپاد‌ها به بخش مرکزی استراتژی نظامی روسیه و ایران تبدیل شده‌اند که هر دو کشور تحت تحریم‌های شدید قدرت‌های غربی قرار دارند.

هفته گذشته، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که ایران با «تولید و ارسال مستمر و عمدی» پهپاد‌های خود این امکان را به روسیه، گروه‌های نیابتی‌اش در خاورمیانه و دیگر بازیگران بی‌ثبات‌کننده می‌دهد که نظم جهانی را تضعیف کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی