تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ استان

هواشناسی ایران؛ احتمال بارش‌های سیل‌آسا در برخی مناطق

سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ استان طی امروز و فردا از بارش‌های سیل‌آسا در برخی مناطق و احتمال آب‌گرفتگی و سیلاب ناگهانی خبر داد.

کد خبر: ۱۵۶۲۸۲
۰۸:۲۳ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲

هواشناسی ایران؛ احتمال بارش‌های سیل‌آسا در برخی مناطق

دیدارنیوز: بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از شمال غرب کشور بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه بارش‌های امروز برای استان‌های گلستان، شرق مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات البرز شرقی خواهد بود.

فردا چهارشنبه بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های مازندران، سمنان و شمال شرق تهران ادامه خواهد داشت.

پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده و طی روز‌های جمعه و شنبه در اکثر مناطق کشور جو نسبتاً پایداری حاکم می‌شود. طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

امروز احتمال شکل‌گیری توده گردوخاک روی کشور عراق وجود دارد که مرز‌های غربی و جنوب غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین امروز و فردا خلیج‌فارس، غرب تنگه هرمز و دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۵

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۴: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، سمنان و تهران.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۵: مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم برپا کردن چادر‌های مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری به‌ویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های مسقف.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۳

زمان پایان: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۵

نوع مخاطره: وزش باد شمال غربی با حداکثر سرعت ۲۶ نات و افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱ تا ۱/۵ متر و مناطق دور از ساحل حداکثر ۲ متر

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی، احتمال اختلال در فعالیت‌های فراساحل و تردد کشتی‌ها

توصیه: ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی و شنا و تردد شناور‌های سبک و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌ها و کشتی‌های تجاری و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحل.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد جنوب شرقی - شمال شرقی و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: صبح سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۴

زمان پایان: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۵

نوع مخاطره: در ساعات صبح تا ظهر در تنگه هرمز بویژه نواحی غربی و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس وزش باد شمال شرقی با حداکثر سرعت ۲۶ نات و شمال خلیج فارس وزش باد جنوب شرقی و افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۴: غرب تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس و شمال خلیج فارس.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۵: مناطق ساحلی و دور از ساحل خلیج فارس، در استان خوزستان و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، در استان هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک و تفریحی وشناور‌های مسافربری احتمال اختلال در فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکو‌های نفتی.

توصیه: ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی و شنا و تردد شناور‌های سبک و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکو‌های نفتی.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی