تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در آب‌های کشور

هشدار هواشناسی؛ رگبار و رعد و برق در ۱۴ استان

سازمان هواشناسی ننسبت به وفوع رگبارو رعد و برق در ۱۴ استان و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در آب‌های کشور هشدار داد.

کد خبر: ۱۵۶۲۶۵
۱۷:۰۸ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲

هشدار هواشناسی؛ رگبارو رعد و برق در ۱۴ استان

دیدارنیوز: سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک امروز (۳ مهرماه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، شمال کردستان و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، سه‌شنبه (۴ مهرماه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، سمنان و تهران و چهارشنبه (۵ مهرماه) در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات سمنان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در سفر‌های بین شهری، خودداری از برپا کردن چادر‌های مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری بویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های مسقف توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: از اواخر وقت دوشنبه تا بعدازظهر چهارشنبه وزش باد شمال غربی با حداکثر سرعت ۲۶ نات و افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و مناطق دور از ساحل حداکثر ۲ متر در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

در این وضعیت جوی احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک و فعالیت‌های تفریحی، احتمال اختلال در فعالیت‌های فراساحل و تردد کشتی‌ها دور از انتظار نیست.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی و شنا و تردد شناور‌های سبک و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌ها و کشتی‌های تجاری و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحل توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار آمده است: از صبح سه‌شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه در ساعات صبح تا ظهر در تنگه هرمز بویژه نواحی غربی و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس وزش باد شمال شرقی با حداکثر سرعت ۲۶ نات و شمال خلیج فارس وزش باد جنوب شرقی و افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر قابل پیش‌بینی است.

در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد‌های دریایی شناور‌های سبک و تفریحی وشناور‌های مسافربری واحتمال اختلال در فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکو‌های نفتی وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی و شنا و تردد شناور‌های سبک و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکو‌های نفتی توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی