تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
هواشناسی ایران

منتظر باران، آبگرفتگی معابر و گردوخاک باشید

سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر در ۵ استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۶ استان هشدار داد.

کد خبر: ۱۵۶۱۵۵
۱۷:۰۹ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲

منتظر باران، آبگرفتگی معابر و گردوخاک باشید

دیدارنیوز: سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در پنج استان و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شش استان هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک از بعد از ظهر شنبه تا دوشنبه (۱ تا ۳ مهر) خبر داد.

این شرایط جوی روز شنبه درشمال آذربایجان غربی، یکشنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی و نیمه شمالی آذربایجان شرقی و دوشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این شرایط جوی، احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم برپا کردن چادر‌های مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری به‌ویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال به مکان‌های مسقف را توصیه می‌کند.

این سازمان همچنین در ادامه از افزایش گرادیان فشار سطح زمین، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد خیزش یا نفوذ گردوخاک از شنبه تا دوشنبه (۱ تا ۳ مهر) خبر داد.

این شرایط جوی روز شنبه در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، شرق یزد و شرق کرمان، یکشنبه در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و دوشنبه در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطره جوی در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال افزایش غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمد‌های شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنر‌ها و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از تردد غیر ضروری در فضای باز به‌ویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، پرهیز ازفعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی