تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
پاک فطرت در نطق میان دستور اعلام کرد

بی‌توجهی به کارگر و کارمند در برنامه هفتم؛ با ۸ میلیون می‌توان زندگی کرد؟!

علیرضا پاک فطرت، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه آغاز بررسی لایحه برنامه هفتم باید عرض کنم این برنامه چیزی نیست که بتواند جوابگوی نیاز‌های ملت ایران باشد، در برنامه آمده است رشد اقتصادی سالانه هشت درصد باشد و این رشد زمانی محقق می‌شود که به نیروی کار توجه شود، اما در این برنامه به کارگر و کارمند توجه نشده و این یعنی به تولید توجه نشده است. حدود ۵۰ درصد کارگران حداقل حقوق ۸ میلیون را دریافت می‌کنند آیا با این حقوق می‌توان زندگی کرد؟

کد خبر: ۱۵۶۰۳۵
۱۲:۴۴ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲

بی‌توجهی به کارگر و کارمند در برنامه هفتم

دیدارنیوز: نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: کالا تا ۵۰درصد افزایش قیمت می‌باید، اما حقوق کارگر در طول برنامه‌های توسعه ۲۲ درصد و دولت در برابر افزایش حقوق مقاومت می‌کند.

علیرضا پاک فطرت در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه) طی نطق میان دستور خودضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس خواستار توجه ویژه به جانبازان و خانواده شهدا شد.

وی افزود: در آستانه آغاز بررسی لایحه برنامه هفتم باید عرض کنم این برنامه چیزی نیست که بتواند جوابگوی نیاز‌های ملت ایران باشد، در برنامه آمده است رشد اقتصادی سالانه هشت درصد باشد و این رشد زمانی محقق می‌شود که به نیروی کار توجه شود، اما در این برنامه به کارگر و کارمند توجه نشده و این یعنی به تولید توجه نشده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ درصد کارگران حداقل حقوق ۸میلیون را دریافت می‌کنند آیا با این حقوق می‌توان زندگی کرد؟ کارگر جنس را در کارخانه تولید می‌کند، اما همین کالا در سال دو تا سه بار افزایش قیمت می‌خورد و تا ۵۰ درصد افزایش قیمت می‌خورد، اما افزایش قیمت کارگر۲۲درصد تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت منطق برنامه قابل قبول نیست گفت: بهره وری را کارگر و کارمند بالا می‌برند، اما اگر به این دوقشر بی توجهی شود چگونه انتظار دارید بهره وری حاصل شود دربرنامه به قشر بازنشستگان نیز توجه نشده و در برنامه ششم که خوب تدوین شده بود نیز عمل نشد و رشد اقتصادی در طول برنامه نیم درصد بود همچنین در طول برنامه ششم باید حقوق بازنشستگان همسان سازی می‌شد که نشد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به اینکه دولت افزایش حقوق متناسب با تورم را نپذیرفت اظهار داشت: در طول برنامه دولت در این خصوص پاسخگو نبود و انشاالله در برنامه هفتم اینگونه نباشد.

وی خطاب به وزرای دولت گفت:اتباع خارجی بی حساب و کتاب اکثر شغل‌ها را از ایرانی‌ها را می‌گیرند و پول کشور را خارج می‌کنند و آمار تخلف بالا می‌رود آمار تصادف در استان فارس روز به روز در حال افزایش است و راه‌های استان رها شده است، آیا وزیر فرهنگ به ریشه ناهنجاری‌های اجتماعی توجه کرده است؟

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی