تیتر امروز

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.
سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.

دیدار رئیسی با نخست وزیر پاکستان و رهبران ادیان الهی

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری که برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، با نخست وزیر پاکستان و جمعی از رهبران ادیان الهی دیدار کرد.

کد خبر: ۱۵۵۹۹۵
۲۱:۲۳ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۲

دیدار رئیسی با جمعی از رهبران ادیان الهی

دیدارنیوز: رئیس جمهور احترام به ادیان الهی و کتب آسمانی را از ضرورت‌ها دانست و با تاکید بر اینکه اهانت به قرآن کریم بی‌احترامی به همه ادیان بلکه توهین به جامعه بشریت است، اظهار داشت: سوال اینجاست که چرا برخی حکومت‌های غربی توهین به قرآن را به آزادی بیان تقلیل داده و از توهین‌کنندگان حمایت می‌کنند؟

سید ابراهیم رئیسی در نخستین برنامه از دومین روز سفر خود به نیویورک با جمعی از رهبران ادیان الهی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار با تاکید بر اهمیت توجه به نقاط مشترک ادیان الهی، خداپرستی، دعوت به اجرای عدالت در جامعه بشری و ظلم‌ستیزی را ماموریت اصلی انبیا به عنوان هادیان بشر و نقطه اشتراک همه ادیان الهی برشمرد.

رئیسی با بیان اینکه هیچ معتقدی به ادیان الهی نمی‌تواند ظالم باشد، ظلم به مظلومین فلسطینی از سوی اسرائیل را بی‌ارتباط با دین یهودیت دانست و گفت: یهودیان دارای عقاید و کتاب آسمانی هستند و هیچ مجوزی برای ظلم‌کردن صادر نمی‌کنند.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش رهبران دینی در گسترش عدالت و مقابله با ظلم و تبعیض، افزود: ما همیشه از گفتگوی بین ادیان الهی استقبال کرده‌ایم و معتقدیم گفتگوی ادیان در روشنگری نقاط مشترک و بهره‌گیری از آن‌ها در جهت زندگی بهتر کمک شایانی خواهد کرد.

رئیسی احترام به ادیان الهی و کتب آسمانی را از ضرورت‌ها دانست و با تاکید بر اینکه اهانت به قرآن کریم بی‌احترامی به همه ادیان بلکه توهین به جامعه بشریت است، اظهار داشت: سوال اینجاست که چرا برخی حکومت‌های غربی توهین به قرآن را به آزادی بیان تقلیل داده و از توهین‌کنندگان حمایت می‌کنند؟

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به رشد چشمگیر توجه به دین و معنویت در جهان به‌ویژه در میان جوانان غربی به‌رغم تلاش گسترده‌ای که برای دین‌زدایی انجام می‌شود، سیاست، منهای معنویت را عامل بسیاری از گرفتاری‌های امروز جوامع بشری دانست و تصریح کرد: ریشه جنگ‌های اول و دوم جهانی، کشورگشایی‌ها و تجزیه‌طلبی‌ها در دنیای امروز را می‌توان در دوری سیاست از معنویت جستجو کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع رهبران ادیان الهی راه‌حل مسئله فلسطین و پایان یافتن بیش از ۷۰ سال ظلم، اشغالگری، کشتار و ویرانی علیه مردم مظلوم فلسطین را مراجعه به آرای عمومی همه فلسطینیان اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی دانست و گفت: ابتکار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در برگزاری همه‌پرسی میان فلسطینیان برای تعیین سرنوشت و انتخاب نوع حکومت که در سازمان ملل نیز به ثبت رسیده، راهی عادلانه برای حل بحران فلسطین است.

تغییرات بین‌المللی هیچ تاثیری بر روابط خوب ایران و پاکستان نمی‌گذارد

رئیس جمهور سطح روابط ایران و پاکستان را با توجه ظرفیت‌های موجود ناکافی دانست و بر ضرورت تلاش مسئولان دو کشور برای تسریع در رفع موانع موجود در مسیر گسترش روابط فیمابین با بهره‌گیری از طرح‌ها و روش‌های مبتکرانه تاکید کرد.

دیدار رئیسی با نخست وزیر پاکستان و رهبران ادیان الهی

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به نیویورک، در دیدار «انوار الحق کاکر» نخست وزیر پاکستان، که در هتل محل اقامت هیئت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، سطح روابط دو کشور را با توجه ظرفیت‌های موجود ناکافی دانست و بر ضرورت تلاش مسئولان ایرانی و پاکستانی برای تسریع در رفع موانع موجود در مسیر گسترش روابط دو کشور با بهره‌گیری از طرح‌ها و روش‌های مبتکرانه تاکید کرد.

رئیس جمهور در این دیدار همچنین با بیان اینکه تغییرات بین‌المللی هیچ تاثیری بر روابط خوب ایران و پاکستان نمی‌گذارد، از مرز مشترک میان دو کشور به‌عنوان فرصت یاد کرد و گفت: از نگاه ایران مرز با کشور همسایه پاکستانی فرصتی برای گسترش تبادلات تجاری و توسعه مناطق مرزی است.

«انوار الحق کاکر» نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز تأسف از حجم پایین روابط تجاری دو کشور به‌رغم وجود ظرفیت‌های عظیم در ایران و پاکستان، از عزم کشورش برای ارتقای سطح همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران از طریق گسترش مبادلات تجاری و ایجاد راه‌های مواصلاتی جدید خبر داد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پاکستان، بر ضرورت حفظ امنیت مرز‌های دو کشور تاکید کرد و گفت: مردم ایران باید از همسایگی با پاکستان احساس امنیت و آسودگی داشته باشند.

دو طرف در این دیدار همچنین راه‌های افزایش همکاری درباره انتقال انرژی در منطقه را بررسی کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی