تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای یک نماینده؛ عده‌ای از بی‌حجابان، مهره‌های دشمن هستند

پروین صالحی، عضو فراکسیون زنان مجلس با ادعای اینکه عده‌ای از بی‌حجابان، مهره‌های دشمن هستند، گفت: یک‌سری از افراد بی‌حجاب و ترویج‌کننده هم، سلبریتی‌ها هستند که عقده‌های نمایش‌گری در وجودشان است. پس با این گروه‌ها باید برخورد متناسب داشت.

کد خبر: ۱۵۵۷۷۰
۱۰:۰۱ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۲

ادعای یک نماینده؛ عده‌ای از بی‌حجابان، مهره‌های دشمن هستند

دیدارنیوز: پروین صالحی عضو فراکسیون زنان مجلس می‌گوید: افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، همه در یک گروه قرار ندارند، یعنی یک‌سری از آن‌ها از روی ندانستن‌ها روی به چنین کاری آوردند که باید با این افراد، کار فرهنگی کرد. از سوی دیگر، عده‌ای از بی‌حجابان، مهره‌های دشمن هستند که می‌باید با آن‌ها شدیداً برخورد کرد. یک‌سری از افراد بی‌حجاب و ترویج‌کننده هم، سلبریتی‌ها هستند که عقده‌های نمایش‌گری در وجودشان است. پس با این گروه‌ها باید برخورد متناسب داشت.

تقریباً با نهایی‌شدن لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس باید منتظر بود که در هفته‌های آتی، در صحن علنی مجلس، مدت زمان اجرای آزمایشی لایحه به رای گذاشته شود.

پروین صالحی نماینده مبارکه و عضو فراکسیون زنان مجلس در خصوص این لایحه و بررسی کمیسیون تخصصی صحبت کرده است که در ادامه می‌توانید بخش‌های مهم آن را بخوانید:

* من یکی از افراد موافق اصل هشتاد و پنجی‌شدن لایحه عفاف و حجاب بودم، چون دو کمیسیون تخصصی قضایی و حقوقی و فرهنگی در این باره وارد کار شدند و زمان لازم را هم داشتند که با کارشناسان مرتبط در این باره صحبت کنند تا نظرات و پیشنهاد‌های آن‌ها را دریافت کنند. از طرفی، نظر دیگر نمایندگان هم گرفته شد و امیدوارم در نهایت آنچه به صلاح کشور است، رقم بخورد.

* اینکه اکثریت نمایندگان به اصل هشتاد و پنجی‌شدن این لایحه رای دادند، به هیچ وجه شانه خالی‌کردن از بار مسئولیت و یا اینکه توپ را در زمین عده‌ای دیگر بیندازند، نبود. اصل هشتاد و پنجی‌شدن برخی موضوعات، یک کار معقول و قانونی در مجلس است و ما در موضوعی مثل حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم از این امکان بهره بردیم.

* برخی می‌گویند، چون مجلس، ۱۵ ماده را به ۷۰ ماده افزایش داده است، دیگر نباید گفت لایحه هست. باید بگویم در لایحه و بحث اولیه، موضوع از بُعد حقوقِ قضایی بررسی شده بود و، چون موضوع عفاف و حجاب در کشور ما، از واقعیت‌های حکومت است و از ابعاد اجتماعی و فرهنگی هم باید به آن پرداخته شود، به طور کامل‌تر مورد بررسی قرار گرفت و از این‌رو با افزایش مواد لایحه روبرو شدیم.

* موضوع عفاف و حجاب در کشور ما، ارزش هم نیست، بلکه یکی از واقعیت‌های حکومت است و از این‌رو کشور باید روی این موضوع، برنامه‌ریزی داشته باشد. از طرفی، افرادی هم که حجاب را رعایت نمی‌کنند، همه در یک گروه قرار ندارند، یعنی یک‌سری از آن‌ها از روی ندانستن‌ها روی به چنین کاری آوردند که باید با این افراد، کار فرهنگی کرد.

* از سوی دیگر، عده‌ای از بی‌حجابان، مهره‌های دشمن هستند که می‌باید با آن‌ها شدیدا برخورد کرد. یک‌سری از افراد بی‌حجاب و ترویج‌کننده هم، سلبریتی‌ها هستند که عقده‌های نمایش‌گری در وجودشان است. پس با این گروه‌ها باید برخورد متناسب داشت.

* باید در تدوین و تصویب لایحه عفاف و حجاب، دقت شود به‌طوری‌که بازدارندگی در آن دیده و همچنین به موضوعات اجتماعی و فرهنگی به‌منظور کنترل این ناهنجاری، پرداخته شود.

* آن‌طور که دشمن برای ترویج بی‌حجابی در کشور برنامه‌ریزی کرد و در اتاق‌های فکرشان کار را جلو بردند، ما انسجام از خود نشان ندادیم. دشمن از خیلی وقت پیش کار را شروع کرده بود و به قول مقام معظم رهبری، دشمن در جهت اندلسی‌کردن ایران کار می‌کند، از این‌رو معتقدم هم ملت و همه مسئولان باید زودتر از این‌ها وارد مقابله با دشمن می‌شدند تا آن‌ها را در تنگنا قرار می‌دادند، اما هنوز هم دیر نشده و ملت ما بار‌ها و بار‌ها نشان دادند که با اهل بیت، نظام و آنچه در این حاکمیت به‌عنوان واقعیت شناخته می‌شود، هستند.

* خواست همه مردم ما، رعایت شرایطی است که خود ملت ایران می‌خواهند. ما هیچ‌وقت تابع چیزی که دشمن برای ما رقم زده، نبوده‌ایم و نخواهیم بود. همه ملت قبول دارند که ما ملتی مستقل هستیم و زیر بار هیچ توطئه دشمن در زمینه فرهنگی نمی‌رویم. لایحه عفاف و حجاب و تصویب آن هم جزو خواست عمومی جامعه است. حالا شاید در چگونگی تصویب و اجرای آن، اختلاف سلیقه‌هایی باشد، ولی خواست عمومی مردم ما این است که بر این اساس فرهنگ خودمان را جلو برویم.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی