تیتر امروز

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
به بهانه یکسالگی سرپرستی فرمانداری شهر اهواز؛

شهری که فرمانداری آن یکسال با سرپرستی اداره میشود!

News Image Lead

جناب استاندار قانون را سلیقه ای اجرا نکنید ! آیا مشکلات شهر اهواز  دوهفته مانده به  اول مهر و بازگشایی مدارس حل خواهدشد ؟ 

کد خبر: ۱۵۵۴۲۴
۲۰:۲۲ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۲

دیدارنیوز‌ -‌ سرویس‌ خوزستان: در حالی که مدت سرپرستی مسئولیت‌ها ۴ماه است فرمانداری اهواز با کوهی از مشکلات شهری دقیقا یکسال است با سرپرستی اداره می‌شود، شهر اهواز به خاطر لوله گذاری‌های شرکت آب وفاضلاب تقریبا درچند نقطه شهر ازجمله میدان پنج نخل ،خیابان امام شرقی ،برخی خیابانهای کیانپارس ،منطقه سپیدار و...، مشکلات متعددی را درمبحث ترافیک شهری ومشکلات دیگر برای مردم وکسبه بازار بوحود اورده است تا جایی که دریکسال گذشته ۲کودک اهوازی با سقوط دراین گودالهای فاضلاب جان خودرا ازدست دادند که پرونده آنها توسط دادستان اهواز ورسیدگی به ان تشکیل شد،  از   مشکلات دیگر می‌توان به آماده‌نبودن فضای شهری اهواز برای بازگشایی  مدارس برای سال تحصیلی جدید و مسئله گودبرداری در حوزه فاضلاب و شهرداری اشاره کرد.


 دیدارنیوز‌ -‌ سرویس‌ خوزستان:  دو هفته دیگر، مدارس شهر اهواز قرار است بازگشایی شوند و سال تحصیلی جدید آغاز شود. اما در حال حاضر، وضعیت شهر اهواز و کند پیش رفتن پروژه‌های فاضلاب شهری و نبود نظارت کافی از سوی شهرداری اهواز،  آماده‌سازی شهر را برای مهرماه با مشکلات جدی روبرو کرده است، تا جایی که سرپرست فرمانداری اهواز درجلسه این هفته شورای آموزش پرورش چهار ناحیه اهواز به آن اشاره کرد اما اشاره به موضوع مساله را حل نخواهد کرد و اظهار نظر و بیان مسائل کافی نیست. 

این کار در گرو ورود جدی استاندار خوزستان به مقوله مدیریت سیاسی  شهری اهواز و انتخاب فرماندار اهواز است.

 تأمین تمامی تجهیزات و امکانات لازم برای شروع سال تحصیلی، از جمله تهویه، تأمین آب، مصرف برق و بهداشت، از اولویت‌های این مرحله است. نظارت‌های قوی و دقیق بر این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است تا همه دانش‌آموزان در یک محیط سالم و مناسب به تحصیل بپردازند.

همچنین، گودبرداری در حوزه فاضلاب و شهرداری نیز برای شهروندان اهوازی مشکلاتی ایجاد کرده است. عدم نظارت کافی بر روی این فعالیت‌ها منجر به وجود گودهای عمیق و خطرناک در خیابان‌ها شده است. این مسئله باعث بروز مشکلات جدی در ترافیک شهری خواهد شد، به طوری که در اولین روزهای مهرماه، یک بی نظمی کامل در ترافیک شهری و حوزه شهری قابل پیش‌بینی است.

اهالی اهواز از مقامات مسئول و مراجع ذی‌ربط انتظار دارند تا به شکل فوری به حل این مشکلات بپردازند و تدابیر لازم را برای سر و سامان دادن به کنده کاری‌های خیابان‌ها و گودهای فاضلاب اتخاذ کنند.

 نظارت دقیق و سختگیرانه بر این فعالیت‌ها در آینده نزدیک از اهمیت بالایی برخوردار است تا از بروز مشکلات مشابه در آینده جلوگیری شود و شهروندان در محیطی امنو مناسب زندگی کنند.

استاندار خوزستان  حکم  فرماندار اهواز را باید بر اساس قانون زودتر انجام دهد تا شاهد سرپرستی یکساله فرماندار اهواز نباشیم و منتظر  تدابیری برای حل مشکلات شهری هستیم. امیدواریم با هماهنگی و همکاری بین مراجع ذی‌ربط، وضعیت شهر اهواز بهبود یابد و مشکلات مورد نیاز رفع شوند.

 

به قلم: شهرام هزاریان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی