تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

توضیحات تاج درباره لغو مصوبه ۲۰۱۶ و تفاهم با عربستان

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در گفتگو با مجله فوتبال شبکه خبر، درباره امضای تفاهم نامه با فدراسیون عربستان و لغو محرومیت سال ۲۰۱۶ توضیحاتی ارائه کرد.

کد خبر: ۱۵۵۳۱۹
۱۰:۵۹ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲

توضیحات تاج درباره لغو مصوبه ۲۰۱۶ و تفاهم با عربستان

دیدارنیوز: رئیس فدراسیون فوتبال درباره لغو مصوبه ۲۰۱۶ و جزییات تفاهم با عربستان توضیحاتی ارایه کرد.

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مهدی تاج درباره توافق با رئیس فدراسیون فوتبال عربستان و لغو میزبانی تیم‌های ایرانی و نمایندگان سعودی در زمین بی‌طرف، عنوان کرد: طرف شکایت ما نبودیم و عربستان بود. با آقای یاسر رفیق و همکار هستیم. کنفدراسیون از سال ۲۰۱۶ تا ۵ سپتامبر امسال که ۱۲ شب یا وقت داشتیم برای AFC توافق ببریم یا باشگاه‌های ما میزبان را معرفی کنند.

وی افزود: باشگاه‌های ما این کار را کردند، زیرا به ما گفته بودند زمین بی‌طرف را معرفی کنید. پرسپولیس عمان و فکر می‌کنم نساجی هم قطر را پیش‌بینی کرده بود، اما من گفتم صبر کنید. وقتی با آقای یاسر، صحبت کردیم گفتیم فقط امشب را مهلت داریم. ایشان گفت به عربستان بیایید. از قبل تفاهم‌نامه را با عربستان هماهنگ کرده بودیم، اما یاسر دنبال دریافت مجوز از وزارت ورزش عربستان بود. ما هم امروز اینجا جلسه داشتیم. صبح جلسه داشتیم و او به وزارت ورزش رفت و بار دیگر برگشت. خوشبختانه اعلام کرد این وزارت‌خانه هم مشکلی ندارد. در همین راستا هم وزارت امور خارجه و شخص امیر عبداللهیان (وزیر خارجه) در مذاکراتی که با وزارت خارجه داشت، به درخواست فدراسیون فوتبال ایران در مذاکرات خود با وزارت خارجه عربستان این موضوع را در دستور کار مذاکرات گذاشته بود.

توضیحات تاج درباره لغو مصوبه ۲۰۱۶ و تفاهم با عربستان

مطلب مرتبط:

رئیس فدراسیون تاکید کرد: هاشمی هم خیلی به من تاکید کرده بود اگر این کار انجام شود خیلی به نفع کشور است، زیرا اکنون لیگ و باشگاه‌های عربستانی، کانون توجه فوتبالی‌ها است و چهر‌ه‌های شاخصی وارد فوتبال این کشور شده‌اند.

وی ادامه داد: ساعت ۱۴:۳۰ امروز (دوشنبه) تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که یک بند مشخصش این بود ۲ طرف در زمین همدیگر بازی می‌کنند و دیگر مانعی برای رفت و آمد نداریم. این اتفاق خواهد افتاد.

تاج عنوان کرد: همین که ما توافق را امضا کردیم که یک کار نو بود، AFC را هم آماده نگه داشته بود‌یم. ساعت یک بعد از ظهر در عربستان ۷ شب مالزی می‌شود. کنفدراسیون خیلی منتظر بود که تکلیف را معلوم کنیم و خوشبختانه پس از امضا تفاهم‌نامه به AFC اعلام کردیم و برای آن‌ها ارسال شد. سریع اعلام کردند موانع برطرف شده و این اتفاق خوب افتاد که نباید از ابتدا آغاز می‌شد و این مانع ۸_۷ ساله برطرف شد.

وی درباره سایر بند‌های این تفاهم‌نامه گفت: بند‌های خیلی خوبی دارد. مثلا قرار شد در فوتبال ساحلی و فوتسال با عربستان، مراوده بیشتری داشته باشیم. همچنین در همه رده‌ها با هم بازی خواهیم کرد. قرار شد در آموزش به هم کمک کنیم. یاسر المسحل هم در مصاحبه‌ای داشت گفت ایران و این کشور ۲ قطب خیلی قوی فوتبالی را در غرب آسیا تشکیل خواهند داد و این ۲ کشور قدرتی برای فوتبال آسیا هستند.

تاج درباره دلیل تاخیر کلاس آموزش VAR برای داوران ایرانی در عربستان، گفت: مانعی در صدور ویزا بود. بچه‌های بین الملل ما باید با بین‌الملل عربستانی‌ها کار می‌کردند و زودتر به آن‌ها اطلاع می‌دادند. البته این اتفاق می‌افتد و این تفاهم‌نامه تمام بحث‌ها را در برمی‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی