تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

فضاپیمای «دراگون» با موفقیت به زمین برگشت؛ «با فضا خداحافظی نمی‌کنم»

«ناسا» اعلام کرد که فضاپیمای دراگون حامل خدمه «Crew-۶»، صبح امروز دوشنبه «پس از گذراندن ماموریت ۶ ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی» با موفقیت بر روی سطح سیاره زمین فرود آمد.

کد خبر: ۱۵۵۲۹۷
۲۱:۱۶ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲

فضاپیمای «دراگون» با موفقیت به زمین برگشت؛ «با فضا خداحافظی نمی‌کنم»

دیدارنیوز: فضاپیمای «دراگون» پس از ۶ ماه ماموریت فضایی بر روی زمین فرود آمد.

بر اساس گزارشی که آژانس فضانوردی آمریکا «ناسا» در وب سایت رسمی خود منتشر کرده، اعلام شد که فضاپیمای دراگون حامل خدمه «Crew-۶»، صبح دوشنبه ۱۳ شهریور، «پس از گذراندن ماموریت ۶ ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی» با موفقیت بر روی سطح سیاره زمین فرود آمد.

فضاپیمای دراگون، در ساعت ۰۰:۱۸ به وقت محلی (۰۷:۱۸ به وقت مسکو)، در آب‌های اقیانوس اطلس در نزدیکی سواحل فلوریدا در ایالات متحده، فرود آمد.

این فضاپیما یکشنبه ۱۲ شهریور، از ایستگاه فضایی بین‌المللی، جدا شد و سفر بازگشت آن به زمین حدود ۱۷ ساعت طول کشید و فضانورد روسی آندری ویدایف، فضانوردان ناسا، استفان بوون و وودی هوبورگ و سلطان النیادی، فضانورد اماراتی را با خود به زمین منتقل کرد.

آژانس فضایی آمریکا «ناسا» یکشنبه طی گزارشی در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد: فضاپیمای «دراگون» حامل خدمه مأموریت «کرو-۶» با موفقیت از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد و به سوی زمین حرکت کرد. این فضاپیما در ساعت ۱۴:۰۵ به وقت مسکو از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد.

شایان ذکر است که این فضاپیما قرار بود در اول سپتامبر از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شود، اما به دلیل شرایط جوی در محل فرود آن، این کار دو بار به تعویق افتاد.

«مرکز تحقیقات فضایی محمد بن راشد»، در شبکه «ایکس» (توئیتر سابق)، نوشت: «همراه با سلطان شش ماه از علم، تجربیات و دستاورد‌ها را از اولین لحظات آغاز طولانی‌ترین ماموریت فضایی تاریخ عرب‌ها زندگی کردیم، ماموریتی که به توسعه فرآیند اکتشاف فضایی در منطقه کمک زیادی کرد.»

به نقل از العربیه، سلطان النیادی، فضانورد اماراتی، در «X» نوشت: «با فضا خداحافظی نمی‌کنم، بلکه می‌گویم به امید دیدار، برای دیدار طی ماموریتی جدید در ایستگاه فضایی بین‌المللی یا در مقصدی دورتر، و پیش از بازگشت، خدا را شکر می‌کنم به‌خاطر نعمت کشور امارات که رویا‌های ما را به موفقیت‌هایی تبدیل کرد، و از اعتماد و محبت شما سپاسگزارم، دعای شما همراه ما باشد، به امید دیدار.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی