تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

گزارش محرمانه آژانس درباره کاهش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران

طبق گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را کاهش داده است.

کد خبر: ۱۵۵۲۷۵
۱۳:۴۶ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۲

آژانس: ایران ذخایر اورانیوم غنی‌شده را کاهش داده است

دیدارنیوز: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: ایران ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را کاهش داده است.

طبق گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه به رویت خبرگزاری فرانسه رسیده است، ایران در ماه‌های اخیر ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را کاهش داده است.

این ذخایر تا ۱۹ ماه اوت به ۳۷۹۵.۵ کیلوگرم رسید که نسبت به ماه مه ۹۲۹ کیلوگرم کاهش داشت. با این حال این میزان ذخایر بیش از ۱۸ برابر بیشتر از حد مجاز توافق سال ۲۰۱۵ است.

حدود سه هفته پیش روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در مطلبی نوشته بود که تهران تولید اورانیوم غنی شده در سطح نزدیک به استفاده نظامی را به شکل قابل توجهی کاهش داده است. طبق این گزارش مقامات بر این باورند که ایران غنی‌سازی اورانیوم با درجه تسلیحاتی را کند کرده و مقدار کمی از ذخایر خود را کاهش داده است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود نوشته بود که ایران در هفته‌های اخیر مقدار کمی از ذخایر اورانیوم ۶۰ درصد خود را رقیق کرده و میزان آن را هم کاهش داده است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، ایران حتی پس از رقیق کردن مقداری از ذخایر خود همچنان مواد کافی برای ساخت سلاح هسته‌ای در اختیار دارد.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به این گزارش پاسخ روشنی نداد و تنها گفت که روند غنی‌سازی اورانیوم در ایران طبق قانون مجلس پیش می‌رود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی