تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
تنش در شرق آسیا ادامه دارد

رزمایش هسته‌ای تاکتیکی کره‌شمالی با هدف «هشدار به دشمنان»

کره‌شمالی، کشوری که رهبر آن علاقه زیادی به تولید موشک و موشک‌پراکنی و تنش‌آفرینی در منطقه شرق آسیا را دارد، مدعی شد که رزمایش هسته‌ای تاکتیکی خود را با هدف «هشدار به دشمنان» انجام داده است.

کد خبر: ۱۵۵۱۹۸
۱۲:۳۳ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۲

رزمایش «تاکتیکی هسته‌ای» کره‌شمالی

دیدارنیوز: کره‌شمالی مانور حمله «هسته‌ای تاکتیکی» شبیه‌سازی‌شده را با پرتاب دو موشک کروز دوربرد حامل دو کلاهک هسته‌ای فرضی، انجام داد.

به گزارش رسانه‌های دولتی کره شمالی، این کشور بامداد یکشنبه ۱۲ شهریور، مانور حمله «هسته‌ای تاکتیکی» شبیه‌سازی‌شده را با پرتاب دو موشک کروز دوربرد حامل دو کلاهک هسته‌ای فرضی، در پاسخ به رزمایش‌های مشترک انجام شده توسط آمریکا و کره جنوبی انجام داد.

«هشدار به دشمنان»

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که این رزمایش با هدف هشدار به دشمنان در مورد خطر واقعی جنگ هسته‌ای انجام گرفت و پیونگ‌یانگ بار دیگر بر تعهد خود نسبت به تقویت بازدارندگی نظامی علیه واشینگتن و سئول تاکید ورزید.

مطلب مرتبط:

جنونِ موشک؛ حضور دختر رهبر کره‌شمالی در انظار عمومی چه معنایی دارد؟

در بیانیه این خبرگزاری آمده است: «نیروی هسته‌ای کره شمالی، موضع رزمی مسئولانه خود را از هر جهت برای جلوگیری از جنگ و حفظ صلح و ثبات، تقویت خواهد کرد.»

پایان رزمایش «سپر آزادی اولچی»

همزمان، رزمایش تابستانی مشترک سالانه میان کره جنوبی و آمریکا موسوم به «سپر آزادی اولچی»، پنجشنبه، پس از ۱۱ روز، به پایان رسید که مانور‌های هوایی با بمب‌افکن‌های «بی-۱ بی» را شامل شد.

از سویی بر اساس بیانیه ارتش کره جنوبی، پیونگ‌یانگ در سحرگاه شنبه، «تعدادی موشک کروز» را به سمت سواحل غربی این کشور پرتاب کرد.

پرتاب موشک‌های کروز

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای توضیح داد که تعداد نامشخصی موشک کروز، حوالی ساعت چهار بامداد به وقت محلی (۷ بعد از ظهر به وقت گرینویچ) به سمت دریای زرد شلیک شد و اقدامات برای تعیین مشخصات این موشک‌ها در جریان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما ضمن تقویت نظارت و کنترل، حداکثر آمادگی را در هماهنگی تنگاتنگ با ا آمریکا حفظ می‌کنیم.»

این اقدام، چهار روز پس از پرتاب دو موشک بالستیک کوتاه برد کره شمالی به عنوان بخشی از «شبیه‌سازی حمله هسته‌ای تاکتیکی» در پاسخ به مانور‌های نظامی سالانه گسترده میان واشنگتن و سئول موسوم به «سپر آزادی اولچی» که همواره باعث نارضایتی شدید پیونگ‌یانگ می‌شود، انجام گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی