تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

ناآرامی‌ها در کرکوک؛ یک کشته و چند زخمی

در پی ناآرامی‌ها و تیراندازی در کرکوک عراق، برخی رسانه‌ها از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چندین نفر در این کشور خبر داده‌اند.

کد خبر: ۱۵۵۱۷۷
۰۹:۲۳ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۲

ناآرامی‌ها در کرکوک؛ ۲ نفر کشته شدند

دیدارنیوز: تیراندازی به‌سوی معترضان کُرد در کرکوک یک کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت.

به نقل از العربیه، بنا به گزارش‌های رسانه‌ای از کرکوک در شمال عراق شنبه یازدهم شهریور در تیراندازی به سوی معترضان کُرد خواهان بازگشایی جاده کرکوک - اربیل دست‌کم یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

تلویزیون «کُردستان ۲۴» نیز گزارش داد که تظاهرات معترضان کُرد در کرکوک در واکنش به اقدام «حامیان» حشدالشعبی به مسدود کردن جاده کرکوک - اربیل آغاز شده است.

بر اساس این گزارش «حامیان» حشدالشعبی در اعتراض به بازگشایی مقر حزب دمکرات کردستان در کرکوک جاده کرکوک – اربیل را مسدود کردند.

این اتفاق چند روز پس از آن رخ داد که شهروندان حامی نیرو‌های حشدالشعبی در اعتراض به تخلیه مقر عملیات کرکوک (مرکز سابق حزب دمکرات کردستان) و تحویل آن به این حزب، جاده مواصلاتی بین این دو استان را بستند.

تلویزیون «رووداو» نیز در گزارشی از تیراندازی شدید نیرو‌های امنیتی به سوی تظاهرکنندگان خبر داد.

به موازات آن، فرماندهی پلیس استان کرکوک مقررات منع رفت و آمد را در این استان اعمال کرد.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق نیز به نوبه خود به نیرو‌های امنیتی استان دستور داد تا نقش خود را در برقراری امنیت و اعمال قانون علیه آشوبگران در استان ایفا کنند.

السودانی دستور اعمال مقررات منع رفت و آمد در کرکوک و آغاز عملیات امنیتی گسترده در مناطقی که شاهد ناآرامی‌ها بوده را به منظور بازرسی کامل صادر کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین از همه احزاب سیاسی و فعالان مدنی و مردمی خواست تا نقش خود را در رفع اختلافات و حفظ امنیت، ثبات و نظم در استان کرکوک ایفا کنند.

از سویی مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات کُردستان عراق شامگاه شنبه در واکنش به تیراندازی به سوی معترضان کُرد در شهر کرکوک، گفت که نیرو‌های امنیتی در کرکوک خون کُرد‌ها را ریختند. او همچنین تاکید کرد که حوادث کرکوک پیامد‌های وخیم و بهای گزافی در پی خواهد داشت.

در واکنش به تحولات اوضاع در کرکوک، مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کُردستان نیز شامگاه شنبه با بیان این‌که طرف‌هایی غیرمسئول اوضاع را در شهر کرکوک پیچیده می‌کنند، از دولت فدرال عراق خواست برای محافظت از همزیستی مسالمت‌آمیز در کرکوک مداخله کند.

به گزارش «العربیه» تنها بخش کوچکی از اهالی شهر کرکوک به مقررات رفت و آمد اعمال شده از سوی دولت فدرال عراق پایبند شدند.

عبداللطیف رشید، رئیس جمهوری عراق نیز از دولت السودانی خواست تا با اتخاذ تدابیر عادلانه صلح و امنیت را در کرکوک برقرار کند.

شایان ذکر است که حزب دمکرات کردستان عراق و پیشمرگه‌ها، نیرو‌های امنیتی اقلیم کردستان، در سال ۲۰۱۴ بر استان نفت‌خیز کرکوک تسلط یافتند، ولی در پاییز ۲۰۱۷ در پی عملیات نیرو‌های عراقی که در واکنش به برگزاری همه‌پرسی ناکام استقلال اقلیم کردستان از عراق انجام شده بود از این مناطق بیرون رانده شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی