تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
سلاجقه خبر داد

توقف انتقال پسماند به سراوان

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید که دیگر هیچ پسماندی به سراوان منتقل نمی‌شود و به مناطق دیگری می‌رود که البته این انتقالات با تفکیک زباله‌ها همراه است.

کد خبر: ۱۵۵۱۱۷
۰۹:۳۲ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲

توقف انتقال پسماند به سراوان

دیدارنیوز: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بیان اینکه دیگر هیچ پسماندی به سراوان منتقل نمی‌شود، اظهار کرد: با نصب دستگاه تصفیه، شیرابه تولیدی این منطقه به آب قابل قبول برای کشاورزی تبدیل می‌شود.

زباله‌های سراوان سال‌هاست روی هم انباشته شدند و به ارتفاع ۹۰ متر رسیده‌اند. شیرابه‌های آن جاری شده و مشکلاتی را به وجود آورده است.

چهارم خردادماه سال جاری بود که چهل و دومین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند‌ها برگزار شد و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه درباره پسماند سراوان اظهار کرد: تاکنون همه روش‌های مدیریت پسماند در مرکز دفن سراوان امتحان شده است و ضرورت دارد که بحث تفکیک از مبدا نیز برای این منطقه مورد توجه قرار گیرد همچنین در کنار فرهنگسازی به مسئله جانمایی جدید برای دفن زباله و طرح احداث زباله‌سوز به عنوان آخرین گزینه توجه داشته باشیم.

علی سلاجقه، درباره آخرین وضعیت مرکز دفع پسماند سراوان اظهار کرد: منطقه سراوان را در صدر مشکلات پسماند کشور در نظر گرفته‌ایم. به این منظور که اگر بتوانیم مشکل سراوان را حل کنیم، معضلات بقیه نقاط کشور نیز در زمینه پسماند حل می‌شود. از جمله اقدامات انجام شده برای سراوان این است که دیگر هیچ پسماندی به آن محدوده منتقل نمی‌شود و به مناطق دیگری می‌رود که البته این انتقالات با تفکیک زباله‌ها همراه است.

وی ادامه داد: از شیرابه پسماند‌های این منطقه به ارتفاع حدود ۹۰ متر، گازی متصاعد شده است که بسیار خطرناک است همچنین شیرابه، آب و خاک آن منطقه را آلودگی می‌کند، به همین دلیل این محدوده ایزوله و از مناطق اطراف آن جدا شده است تا سایر مناطق را تحت تاثیر قرار ندهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: دستگاه تصفیه‌ای در آن منطقه نصب شده است که شیرابه را به آب مناسب برای کشاورزی تبدیل می‌کند و در هر ثانیه حدود هفت لیتر تصفیه آب انجام می‌شود. بارش‌ها در این منطقه نیز موجب افزایش تولید شیرابه می‌شود بنابراین این منطقه را به‌طور پوشانده‌ایم تا بارندگی‌ها به آن وارد نشود. در حال حاضر نیز به دنبال استفاده از ظرفیت زباله‌سوزی در آن منطقه هستیم که استاداری گیلان به‌صورت کاملا ویژه به آن منطقه ورود کرده است.

سلاجقه درپایان تصریح کرد:۴۰ درصد از امور مربوط به منطقه نگهداری پسماند سراوان انجام شده، اما اعتقاد استانداری آن به میزان ۶۰ درصد است. نکته قابل توجه در این مسئله این است که به دفعات زیادی شهردار منطقه و سیاست‌ها تغییر کرده است بنابراین دهیاری‌های کشور را در این زمینه در ستاد ملی پسماند مسئول کردیم تا کار را پیگیری کنند و خوشبختانه روند بسیار مطلوب است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی