تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

امیرعبداللهیان: «سوریه» دوست و برادر است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در اولین دیدار خود در دمشق، عصر امروز چهارشنبه با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه دیدار کرد و گفت: سوریه دوست، برادر و همپیمان ایران است.

کد خبر: ۱۵۵۰۶۶
۱۹:۵۷ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۲

امیرعبداللهیان

دیدارنیوز: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دمشق با نخست وزیر سوریه دیدار کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار سلام محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و دعوت ایشان از نخست وزیر سوریه جهت سفر وی به تهران بمنظور برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون عالی دو کشور را ابلاغ کرد و برگزاری این نشست را برای شتاب بخشیدن به روابط فی‌مابین مهم دانست.

امیرعبداللهیان سوریه را دوست، برادر و همپیمان ایران و ایران را دوست دوران سخت سوریه خواند و بر ضرورت تقویت پیوند‌های برادرانه میان دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان دیدار قبلی دو رئیس جمهور در دمشق و توافقات امضا شده میان دو کشور را نشان دهنده اراده و عزم بالای تهران و دمشق برای توسعه همه جانبه روابط دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین سفر اخیر هیات عالیرتبه سوریه به تهران و ملاقات‌های مختلف انجام شده و تاکید مشترک بر ضرورت تسهیل تجارت، همکاری‌های بانکی، خط تولید خوردو، همکاری در زمینه انرژی شامل نفت، گاز و برق را مهم دانست و حمایت دو دولت برای اجرای این توافقات را حائز اهمیت دانست.

امیرعبداللهیان با اشاره به امضای سند جامع همکاری‌ها میان دو کشور در جریان سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به دمشق، آن را نقشه راه همکاری‌های جامع دو کشور دانست که می‌تواند تسهیل کننده تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مشترک مورد توافق باشد.

نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دولت و ملت سوریه قدردان حمایت‌های ایران از سوریه است، گفت، روابط دو کشور ریشه دار، دوستانه و برادرانه است و ما به این روابط افتخار می‌کنیم.

وی افزود سوریه بر ۱۲ سال فشار و جنگ پیروز شد و اکنون دشمنان ملت سوریه در تلاش هستند که با تحریم و فشار اقتصادی بر سوریه، همچنان دولت و ملت سوریه را تحت فشار قرار دهند.

نخست وزیر سوریه یا اشاره به توافقات قبلی دو کشور در چارچوب دیدار‌های مقامات عالی دو کشور از جمله در زمان سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به دمشق، از روند اجرایی شدن این توافقات و روند اجرای پروژه‌های توافق شده اظهار خرسندی کرد.

وی از روند اجرای توافق اجرای نیروگاه‌های برق در سوریه توسط شرکت‌های ایرانی، بعنوان یک پروژه با اهمیت یاد کرد.

او همچنین از نتایج سفر جمعی از تجار سوریه به ایران اظهار خرسندی کرد و افزود تلاش خواهیم کرد که افزایش اینگونه سفر‌ها و دیدار‌های متقابل، زمینه تقویت همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های تجاری و اقتصادی را فراهم آورند.

وی همچنین عضویت ایران در گروه بریکس را تبریک گفت و آن را نشان دهنده ظرفیت بالای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و قوت دیپلماسی آن دانست.

نخست وزیر سوریه همچنین از روند رو به پیشرفت روابط ایران و عربستان اظهار خرسندی کرد و آن را به نفع منطقه دانست.

مطلب مرتبط:

امیرعبداللهیان در سوریه؛ اهداف سفر چیست؟

وزیر خارجه راهی دمشق شد

معترضان سوری خواستار برکناری «بشار اسد» شدند

تجمع علیه حکومت «بشار اسد» در اعتراض به گرانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی