تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
در بازار خودرو چه خبر است؟

کاهش قیمت خودروها +جدول

قیمت خودرو امروز ۸ شهریورماه کاهشی آغاز شد. بازار خودرو‌های داخلی و خارجی، منفی یا باثبات گزارش می‌شود و خبری از افزایش نرخ در هیچ یک از خودرو‌ها نیست.

کد خبر: ۱۵۵۰۲۲
۱۰:۳۰ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۲

بازار خودرو

دیدارنیوز: قیمت خودرو امروز، چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ روند خود را به صورت کاهشی آغاز کرد. در اکثر محصولات، افت قیمت به چشم می‌خورد و در مواردی، باثبات گزارش می‌شود؛ بنابراین هیچ خودرویی از آغاز معاملات امروز، افزایش قیمت ندارد.

عمده دلیل افت قیمت‌ها در بازار خودرو می‌تواند به علت انتشار اخبار مربوط به تحویل خودرو‌های وارداتی باشد. طبق این خبر مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت در بازدید از نمایشگاه روایت، وعده تحویل ۳۱ هزار خودروی وارداتی را تا پایان آذرماه ۱۴۰۲ داده است.

بنابراین، با ورود خودرو‌های خارجی به بازار از یک‌سو و افزایش تیراژ محصولات داخلی از سوی دیگر در کنار ثبات نرخ ارز، می‌تواند قیمت خودرو را تا حد زیادی با کاهش مواجه سازد.

باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت کاهشی را تجربه می‌کند.

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های داخلی به نسبت سایر بازار، آرام‌تر گزارش می‌شود. به این معنی که اکثراً ثابت بوده و در برخی موارد، با افت اندکی روبه رو است.

کوئیک دنده‌ای S که جزو ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های تولید داخل محسوب می‌شود، امروز حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ ۳۴۶ میلیون تومان معامله می‌شود.

رانا پلاس که روی پلتفرم پژو ۲۰۶ سوار است، حدود دو میلیون تومان افت قیمتی داشته و با نرخ ۴۸۶ میلیون تومان درحال خرید و فروش است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با مدل ۱۴۰۱ یکی دیگر از هاچ‌بک‌های تولید داخلی بوده که رکورددار افت قیمت از روز گذشته است. این خودرو ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ ۴۶۵ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU۵ از سدان‌های محبوب تولید ایران خودرو به شمار می‌رود که با افت سه میلیون تومانی به کانال ۶۱۰ میلیون تومان رسید.

بازار خودرو

قیمت خودرو‌های مونتاژی

قیمت خودرو‌های مونتاژی به نسبت داخلی‌ها، از کاهش بیشتری برخوردار است.

جک J۴ آپشنال به عنوان یکی از ارزان‌ترین محصولات بازار بوده که جزو خودرو‌های مونتاژی با بیشترین کاهش قیمت است. این خودرو با افت ۱۵ میلیون تومانی، به نرخ ۷۳۵ میلیون تومان رسید.

جک S۵ نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت کرمان موتور به شمار می‌رود که ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با قیمت یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

چری تیگو ۷IE کراس‌اوور مدیران خودرو است که همانند S۵ نیوفیس، ۲۰ میلیون تومات کاهش قیمت را تجربه کرده و به نرخ یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو پنج نفره، کراس‌اوور محبوب بهمن موتور بوده که رکورددار کاهش قیمت در بازار خودرو‌های مونتاژی است. این خودرو با ۳۵ میلیون تومان افت قیمت به کانال یک میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان رسید.

بازار خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

باتوجه به تعطیلی بازار خودرو در روز‌های آینده، انتظار تغییرات قیمت خودرو در این دو روز اشتباه است. اما باتوجه به وضعیت ثبات نرخ ارز در بازار آزاد، تسهیل روند واردات و افزایش تیراژ خودرو نسبت به سال گذشته، طی هفته آتی نیز انتظارات کاهشی از بازار وجود دارد و احتمالاً شاهد افت بیشتر محصولات باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی