تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.

چند نکته در باره اساتید اخراجی در دولت‌های احمدی‌نژاد، روحانی و رئیسی

در پی اخراج چند تن از اساتید برجسته دانشگاه از سوی دولت و وزارت علوم، حجت الاسلام احمد حیدری یادداشتی اختصاصی در این موضوع برای دیدار نوشته است.

کد خبر: ۱۵۴۹۷۲
۱۱:۰۶ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲

چند نکته در باره اساتید اخراجی در دولت‌های احمدی‌نژاد، روحانی و رئیسی

 

دیدارنیوز ـ احمد حیدری: اخیرا روزنامه اعتماد اسامی استادان اخراجی در دولت‌های احمدی نژاد، روحانی و رئیسی را منتشر کرده است که چند نکته حائز اهمیت دارد:

۱ ـ در دولت‌های نهم و دهم (دولت احمدی‌نژاد)، ۸۵ استاد از تدریس در دانشگاه اخراج، تعلیق، ممنوع‌التدریس، برکنار یا وادار به بازنشستگی اجباری و زودهنگام شدند.
در دولت دوازدهم (از ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰) ۱۴ استاد از تدریس در دانشگاه اخراج، تعلیق، ممنوع‌التدریس، برکنار یا وادار به بازنشستگی اجباری و زودهنگام شدند.

از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا پایان مرداد ۱۴۰۲ تعداد ۵۸ استاد از تدریس در دانشگاه اخراج، تعلیق، بازداشت، احضار یا وادار به بازنشستگی اجباری و زودهنگام شدند.

۲ ـ بنا بر آمار ارائه شده؛ دولت آقای رئیسی در این مدت نسبت به دو دولت قبل رکورد شکسته و بیشترین اخراجی را داشته و دولت روحانی کمترین اخراجی را داشته است. البته آمار ارائه شده نسبت به دولت روحانی مربوط به دولت دوم او است و آمار دولت اول داده نشده است [ظاهرا و بنا بر قرائن، دولت اول او اخراجی نداشته است]. اگر دولت آقای رئیسی با همین سرعت پیش رود، باید تا آخر چهار سال ۱۱۶ استاد را اخراج کرده باشد که از دو دولت آقای احمدی نژاد هم بیشتر خواهد شد و چنانچه برای دور دوم هم انتخاب شود و با همین سرعت پیش رود، تعداد اخراجی‌هایش به ۲۳۲ خواهد رسید یعنی حدود ۳ برابر دو دولت احمدی‌نژاد و ۱۶ برابر دولت دوم (یا دو دولت) روحانی! که واقعا باید به او گفت: «دست مریزاد!»

۳ ـ نکته مهم دیگر این که اساتید اخراجی در دولت دوم روحانی همگی از دانشگاه آزاد و قریب به اتفاق از دانشگاه آزاد تهران بوده‌اند که هیچکدام زیر نظر دولت و تابع وزارت آموزش عالی نیستند و ظاهرا علت این که دولت اول روحانی اخراجی نداشته، این بوده که در آن زمان هنوز دانشگاه آزاد تحت اشراف مرحوم آیت الله هاشمی بوده است و نه آن مرحوم و نه دولت روحانی بنایی بر اخراج اساتید نداشته‌اند. اما در دولت دوم روحانی با تمام شدن اشراف مرحوم هاشمی، خطی بر دانشگاه آزاد حاکم شد که هم‌راستا با خط حاکم بر دانشگاه در زمان احمدی نژاد و دولت فعلی است...

اساتید اخراج شده در زمان آقای احمدی‌نژاد هم همگی از دانشگاه‌های دولتی و زیر نظر وزارت علوم بوده‌اند، چون دولت آقای احمدی‌نژاد سلطه قاهره‌ای بر دانشگاه آزاد نداشته لذا همه اخراجی‌هایش از دانشگاه‌های دولتی بوده است و دولت دوم آقای روحانی هم سلطه قاهره‌ای بر دانشگاه آزاد نداشته، لذا اخراجی زمان دولتش همگی از دانشگاه آزاد بوده‌اند و دولت آقای رئیسی، چون بر هر دو [دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد]سلطه قاهرانه دارد، اخراجی‌هایش از هر دو است.

۴ ـ شباهت عملکرد دو دولت احمدی‌نژاد و رئیسی در این مورد نشان می‌دهد که خط حاکم بر دولت احمدی‌نژاد، بر این دولت هم حاکم است و شاید از همین رو باشد که هر دو دولت به وصف "انقلابی"، معرفی و ستایش می‌شوند!

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی