تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در اعتراض به مصوبه مجلس شورای اسلامی صورت گرفت

تجمع وکلا مقابل ساختمان شورای نگهبان

ظهر امروز شنبه ۴ شهریورماه، تعدادی از وکلای دادگستری در اعتراض به مصوبه اخیر مجلس انقلابی، مقابل ساختمان شورای نگهبان در خیابان امام خمینی تجمع کردند.

کد خبر: ۱۵۴۸۰۵
۱۳:۲۳ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲

تجمع وکلا مقابل ساختمان شورای نگهبان در اعتراض به مصوبه مجلس

دیدارنیوز: جمعی از اعضای کانون وکلا در اعتراض به مصوبه اخیر مجلس در مقابل شورای نگهبان تجمع کردند.

ایلنا نوشت: «ظهر امروز تعدادی از وکلای دادگستری در مقابل ساختمان شورای نگهبان در خیابان امام خمینی تجمع کردند.

این تجمع در اعتراض به مصوبات اخیر مجلس مبنی بر تبعیت کانون وکلا از مصوبات هیئت مقررات‌زدایی وزارت اقتصاد برگزار شد.

معترضین نسبت به این مصوبه معتقدند که این مصوبه منجر به وابستگی کانون وکلا به دولت خواهد شد و اصل استقلال نهاد وکالت را زیر سوال می‌برد.

مطلب مرتبط:

هشدار درباره نابودی نهاد وکالت مستقل

تجمع‌کنندگان با حضور در مقابل شورای نگهبان خواستار رد این مصوبه از سوی شورا شدند.

روز یکشنبه ۲۹ مرداد و در جریان بررسی «طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» به پیشنهاد محمدصالح جوکار، در مصوبه‌ای جدید کانون‌های وکلا را ملزم به تبعیت از مصوبات هیات مقررات زدایی کردند. در سوی دیگر ابطال مصوبات این هیأت را از صلاحیت دیوان عدالت اداری خارج کرده و به نهادی زیر مجموعه وزارت اقتصاد سپردند.

بر اساس این تصمیمات، نمایندگان مجلس مصوبات هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار را قابل اعتراض و یا شکایت در دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضایی ندانسته و به منظور اعمال نظارت بر مصوبات این هیأت شعب ویِژه مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت رسیدگی به اعتراضات ذینفعان را تعیین کردند.

مطلب مرتبط:

اعتراض شدید کانون وکلا به مصوبه مجلس

این در حالی است که پیش از این بر اساس مصوبات هیات مقررات زدایی کانون‌های وکلا و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ملزم به اتصال به درگاه ملی مجوز‌های کشور شده بودند که با رأی دیوان عدالت اداری این مصوبات ابطال یا متوقف شده بود.

منتقدان به این مصوبه معتقدند در صورت تأیید این مصوبه امروز مجلس در شورای نگهبان، کانون‌های وکلا به عنوان یکی از نهاد‌های تابعه وزارت اقتصاد در خواهند آمد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی