تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
اوجی توضیح می‌دهد

تولید واقعی نفت‌خام ایران چقدر است؟

اوجی، وزیر نفت تولید واقعی نفت‌خام کشورمان را ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: این عدد تا پایان شهریور به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۱۵۴۷۰۶
۱۱:۴۶ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲

تولید واقعی نفت‌خام ایران چقدر است؟

دیدارنیوز: جواد اوجی، وزیر نفت گفت: تا پایان شهریور تولید نفت خام به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

وزیر نفت پس از پاسخگویی مشترک همراه شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران هم‌چنین از افزایش فروش ۱۶ درصدی گاز به نیروگاه‌های تولید برق خبر داد و افزود: در چهار ماهه اول سال جاری میزان تحویل گاز به نیروگاه‌ها به روزی ۳۶ میلیون مترمکعب افزایش یافت که بالطبع موجب کاهش تحویل ۲۰ میلیون لیتری سوخت مایع در هر روز و کاهش آلایندگی هوای شهر‌ها شد همچنین موجب بهبود توان صادراتی گازوییل و نفت کوره شد.

وی سوختگیری خودرو‌های شخصی در جایگاه‌های توزیع سوخت در سراسر کشور را عادی دانست و گفت: رسانه‌های معاند در چند روز گذشته به افزایش قیمت بنزین و گازوییل در ایران دامن زدند، اما مردم دیدند که این جوسازی، دروغ رسانه‌ای است. در کلیه پمپ‌بنزین‌های کشور به صورت عادی سوخت‌رسانی می‌کنند.

وزیر نفت از مردم خواست با تنظیم باد لاستیک‌ها و تنظیم موتور خودروهای‌شان در کاهش مصرف سوخت تلاش کنند.

اوجی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ را آغاز زمان شروع محدودیت فروش سوخت در پمپ‌های بنزین سراسر کشور اعلام کرد و گفت: طبق مصوبه مجلس کار را پیش می‌بریم، اما جوسازی‌ها موجب هجوم مردم به برخی پمپ‌های بنزین در شهر‌ها شد و الحمدالله مردم هم متوجه جوسازی‌ها شدند و اکنون به صورت عادی به جایگاه‌های سوخت مراجعه می‌کنند.

وی ذخائر بنزین کشور را نسبت به مدت مشابه چهار ماهه سال قبل ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر اعلام و هرگونه واردات سوخت از روسیه برای تامین نیاز‌های داخلی را تکذیب کرد.

وی با اشاره به تغییرات سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی، گفت: در گذشته سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی در ردیف بودجه کل کشور لحاظ شده و به صورت اعتباری از طریق بانک ملت انجام می‌شد، اما امسال این سهمیه از ردیف بودجه کل کشور حذف شد. وزارت نفت به سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد پیشنهاد داد تا اختلاف قیمت بین نرخ آزاد بنزین و نرخ سهمیه‌ای بنزین در قالب حسابی مجزا محاسبه و به رانندگان اسنپ و تپسی پرداخت شود.

وی از تعمیر و تکمیل پمپ‌های بنزین در استان‌های منتهی به مرز‌های زمینی برای خروج زائران عتبات عالیات به منظور زیارت اربعین خبر داد و افزود: ظرفیت بنزین جایگاه‌های عرضه سوخت در داخل کشور برای زائران اربعین را به اعداد قابل قبولی افزایش دادیم. در آن سوی مرز و در خاک عراق نیز پنج میلیون لیتر گازوییل برای زائران عتبات پیش‌بینی کرده‌ایم تا دچار مشکل نشوند.

وزیر نفت میانگین مصرف بنزین در سال گذشته را بین ۱۰۱ تا ۱۰۲ میلیون لیتر در روز اعلام کرد و افزود: این حجم مصرف در چند روز گذشته از مرز ۱۳۶ میلیون لیتر در روز عبور کرد و یعنی افزایش ۱۳ درصدی مصرف بنزین که البته بخشی از آن به دلیل ورود سالیانه یک میلیون و ۶۰۰ – ۷۰۰ هزار خودرو به چرخه خودرو‌های شخصی است، اما هیچ خودروی فرسوده‌ای از ناوگان خارج نمی‌شود. این مسئله موجب افزایش مصرف ۵ میلیون لیتری سوخت در روز شده است.

اوجی افزایش تردد‌های تابستانی در شهریور را دومین دلیل افزایش مصرف بنزین در کشور اعلام کرد و افزود: با سفر رفتن مردم خوشحالیم. این سفر‌ها طبق اعلام پلیس راهور ۶ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی شایعه افزایش قیمت بنزین توسط دولت را از دیگر دلایل هجوم مردم به پمپ‌های بنزین و شکل گرفتن مصرف کاذب دانست و با رد کاهش سهمیه پمپ‌های بنزین‌ها، گفت: سهمیه هیچ جایگاهداری را کم نکردیم. خیال مردم راحت باشد، دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

اوجی از بهبود درآمد‌های ارزی ناشی از افزایش صادرات نفت از سال ۱۴۰۰ به این سو سخن گفت و افزود: اگر این اتفاق نیفتاده بود در سال ۱۴۰۰ کسری ۴۸۰ همتی دولت که بخش اعظم آن مربوط به تکالیف بودجه‌ای وزارت نفت بود، رفع شد. در سال ۱۴۰۱ نیز ۹۸ درصد تکالیف بودجه‌ای‌مان انجام شد و خوشبختانه تامین منابع ارزی نیز به وفور در حال انجام است و مشکلی نداریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی