تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

برداشت پسته در سیستان و بلوچستان

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز برداشت پسته در استان، گفت: ۱۱ هزار هکتار از سطح باغات استان به کشت پسته اختصاص دارد که ۹۷۰۰ هکتار آن بارور است.

کد خبر: ۱۵۴۵۰۷
۱۰:۰۴ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

برداشت پسته در سیستان و بلوچستان

دیدارنیوز: سعید نارویی، اظهار داشت: بیش از ۱۱ هزار هکتار از سطح باغات استان سیستان و بلوچستان به کشت پسته اختصاص دارد که ۹۷۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: «احمدآقایی، اکبری، اوحدی، کله قوچی، فندوقی و بادامی» عمده ارقام کشت پسته در استان سیستان و بلوچستان هستند.

وی با بیان اینکه از هر هکتار سطح باغات پسته استان به طور متوسط یک هزار و ۵۰ کیلوگرم محصول پسته خشک برداشت می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه بیش از ۱۰ هزار تن محصول پسته خشک در استان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

نارویی با اشاره به کیفیت پسته تولیدی سیستان و بلوچستان، بیان کرد: پسته تولیدی استان به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود، از کیفیت بالایی برخوردار است به طوری که می‌توان از آن به عنوان محصول سالم و حتی ارگانیک نام برد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تاکنون ۹۸۰ هکتار سطح زیر کشت پسته در استان افزایش یافته است. سیستان و بلوچستان با تولید بهترین و با کیفیت‌ترین پسته یکی از مهمترین قطب‌های تولید این محصول در کشور است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی