تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

مهارت‌های استدلال؛ کلید یادگیری در کودکان

مهارت‌های استدلال یا توانایی‌های تفکر انتقادی، برای هر کودکی کلید یادگیری، پیمایش مشکلات روزمره و موفقیت در مدرسه است. در این میان روش‌هایی وجود دارد که والدین می‌توانند برای ارتقاء مهارت‌های استدلالی در بین فرزندان خود در دو سال اول تحصیل انجام دهند.

کد خبر: ۱۵۴۴۸۲
۱۸:۲۷ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲

مهارت‌های استدلال؛ کلید یادگیری در کودکان

دیدارنیوز: تیمی از محققان دانشمندان دانشگاه فنلاند شرقی می‌گویند: بهبود کیفیت کلی رژیم غذایی، کاهش مصرف گوشت قرمز، صرف زمان بیشتر برای مطالعه و صرف زمان بیشتر برای شرکت در ورزش‌های سازمان یافته، همگی به کودکان کمک می‌کند تا موقعیت خود را در زمان درست تجزیه و تحلیل و ارزیابی کنند.

در حقیقت طی این مطالعات مشخص شد: کودکان با عادات غذایی سالم تر، رشد شناختی بیشتری نسبت به سایر کودکان نشان دادند و در این میان به ویژه، کیفیت کلی رژیم غذایی بهتر، مصرف کمتر گوشت قرمز و مصرف بیشتر محصولات لبنی کم چرب با مهارت‌های استدلال بهتر مرتبط است.

محققان همچنین دریافتند: کودکانی که تمایل داشتند زمان بیشتری را صرف خواندن و انجام ورزش‌های منظم کنند، مهارت‌های استدلالی قوی تری نسبت به همکلاسی‌های خود نشان دادند. در همین حال، زمان بیش از حد صرف شده در مقابل تلوزیون، صفحه موبایل و رایانه و همچنین فعالیت بدنی بدون نظارت در اوقات فراغت، هر دو با نمرات استدلال پایین‌تر مرتبط بودند.

یافته‌های این تیم مطالعاتی همچنین نشان می‌دهد: سرمایه گذاری روی یک رژیم غذایی سالم و تشویق کودکان به مطالعه برای رشد مهارت‌های استدلال آن‌ها مفید است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد شرکت در ورزش‌های سازمان یافته نیز از مهارت‌های استدلال پشتیبانی می‌کند.

این یافته‌ها و نتایج بر اساس داده‌های ارائه شده توسط پروژه موسوم به مطالعه فعالیت بدنی و تغذیه در کودکان فنلاندی به دست آمده است. طی این تحقیقات تاثیر یک رژیم غذایی و مداخله فعالیت بدنی به مدت دو سال روی شناخت ۳۹۷ کودک دبستانی فنلاندی بررسی شد.

محققان هر گونه ارتباط مشخص شده بین عوامل رژیم غذایی، فعالیت بدنی و رفتار کم تحرک را با شناخت در طی دو سال تجزیه و تحلیل کردند. این تیم همچنین مواردی همچون تحصیلات و درآمد والدین و درصد چربی بدن و سطح بلوغ کودکان را در طول مطالعات خود در نظر گرفته است.

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله Scandinavian Medicine and Science in Sports منتشر شده است.

منبع:سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی