تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

وزیر خارجه وارد ریاض شد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به دعوت رسمی فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی، دقایقی پیش وارد ریاض پایتخت این کشور شد.

کد خبر: ۱۵۴۳۹۶
۱۳:۲۰ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲

وزیر خارجه کشورمان وارد ریاض شد

دیدارنیوز: وزیر خارجه کشورمان دقایقی پیش وارد ریاض پایتخت عربستان شد و در بدو ورود مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

«حسین امیرعبداللهیان» که صبح امروز - پنجشنبه ۲۶ مرداد - به دعوت رسمی فیصل بن فرحان و به منظور دیدار با همتای سعودی خود و برخی دیگر از مقامات عالی‌رتبه این کشور عازم عربستان شد، دقایقی قبل در بدو ورود به فرودگاه بین المللی ریاض توسط مقامات این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر خارجه کشورمان در این سفر قرار است در خصوص مسایل دو جانبه، مسائل جهان اسلام و موضوعات بین المللی با مقامات این کشور به گفتگو بپردازد.

این سفر با آغاز به کار رسمی سفیر جمهوری اسلامی در ریاض همراه خواهد بود و علیرضا عنایتی ماموریت خود را همزمان با ورود وزیر امور خارجه کشورمان به پایتخت عربستان به طور رسمی آغاز می‌کند.

سفر عالی‌ترین مقام وزارت خارجه کشورمان به ریاض حاکی از آن است که تهران در راستای بهبود روابط دوجانبه با ریاض، دستورکار مشخص و عزم جدی دارد و مقامات سعودی باید این فرصت تاریخی را مغتنم بشمارند.

دو ماه قبل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی به تهران سفر کرد و طلسم ۱۷ ساله حضور یک وزیر خارجه عربستان سعودی به تهران را شکست.

گفتنی است، به دنبال سفر بهمن ماه سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پکن بود که چین درخواست عربستان به این کشور برای میانجی‌گری جهت ازسرگیری روابط با ایران را به اطلاع مقامات کشورمان رساند.

با موافقت ایران، در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ و بعد از چند روز مذاکره، مقامات عالی امنیتی دو کشور در پکن بعد از هفت سال قطع رابطه بار دیگر روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را اعلام کردند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی