تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نماینده چابهار: وزیر نیرو به فریاد مردم برسد!

سعیدی، نماینده چابهار در مجلس با اشاره به اینکه تشنگی مردم سیستان و بلوچستان برای مسئولان تکراری شده، از وزیر نیرو خواست تا به فریاد مردم برسد.

کد خبر: ۱۵۴۳۵۲
۱۲:۴۱ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

سعیدی

دیدارنیوز: معین الدین سعیدی گفت: اگرچه رئیس‌جمهور در سفر به استان قول افزایش ظرفیت آبشرین‌کن را در منطقه داد، اما این مهم نیز محقق نشده است لذا از وزیر نیرو انتظار داریم با سرعت بیشتر پروژه‌های آبرسانی را دنبال کنند، هرچند طرح جهاد آبرسانی نیز مدتی است که از تکاپو افتاده است.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس با بیان اینکه متاسفانه تشنگی مردم استان سیستان و بلوچستان برای مسئولان تکراری شده است، گفت: امروز در شهر چابهار مردم تنها یک روز در هفته آب دارند و به‌صورت سقایی و با سهمیه‌ای بسیار رقت بار به آن‌ها آبرسانی می‌شود.

معین الدین سعیدی، در گفتگو با خانه ملت با ابراز نگرانی از وضعیت تامین آب مردم در استان سیستان و بلوچستان، گفت: دو سناریو در حوزه آب استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، یکی مربوط به شمال استان است که متاسفانه به دلیل عدم انجام تعهدات طرف افغانستانی در تامین حقابه مردم به شدت دچار مشکل شده‌ایم و روز به روز دامنه این مشکلات بیشتر می‌شود.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه بار‌ها عنوان شده باید تمامی ظرفیت‌های قانونی به کار گرفته شوند تا طرف مقابل ملزم به انجام تعهدات قانونی خود مبتنی بر معاهده سال ۱۳۵۱ شود، اما متاسفانه علیرغم آنکه رئیس‌جمهور نیز اخطار جدی در این زمینه داده است، مسئولان مربوطه نتوانستند این حق را بازستانند به همین دلیل مردم دچار مشکلات فراوانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه شرایط اقلیمی و طبیعی استان نیز مرز‌های بحران را رد کرده‌اند، افزود: همچنین در جنوب استان علیرغم بارش‌های قابل‌توجه و کامل بودن ظرفیت سد‌ها و قرار داشتن در کنار اقیانوس و البته تاکیدات جدی وزیر نیرو در حوزه آب‌رسانی، چندین ماه است که مردم همچنان دچار تنش آبی هستند چراکه باوجود پرآب بودن سدها، خطوط انتقال و توزیع به درستی تعریف نشده‌اند.

سعیدی با بیان اینکه شاخص دسترسی بخشی از شهرستان چابهار با دارا بودن ۵۸ روستا صفر درصد است، مطرح کرد: اگرچه رئیس‌جمهور در سفر به استان قول افزایش ظرفیت آبشرین‌کن را در منطقه داد، اما این مهم نیز محقق نشده است لذا از وزیر نیرو انتظار داریم با سرعت بیشتر پروژه‌های آبرسانی را دنبال کنند، هرچند طرح جهاد آبرسانی نیز مدتی است که از تکاپو افتاده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه تشنگی مردم برای مسئولان تکراری شده است، اظهار کرد: امیدوارم پروژه‌های آبرسانی فعال شوند چراکه امروز در شهر چابهار مردم تنها یک روز در هفته آب دارند و به‌صورت سقایی و با سهمیه‌ای بسیار رقت بار به آن‌ها آبرسانی می‌شود در حالی که در منطقه آزاد هر روز آب وجود دارد لذا این دوگانگی‌ها نیز موجود ناراحتی مردم شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی