تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
ادعای روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز

توقف فروش پهپاد‌ به روسیه؛ شرط تفاهم تهران و واشنگتن

یک روزنامه بریتانیایی مدعی شد که «توقف فروش پهپاد‌های ایرانی به روسیه شرط حصول تفاهم تازه میان تهران و واشنگتن است».

کد خبر: ۱۵۴۳۲۸
۰۹:۰۴ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

توقف فروش پهپاد‌ به روسیه؛ شرط تفاهم تازه میان تهران و واشنگتن

دیدارنیوز: روزنامه بریتانیاییِ فایننشال تایمز روز چهارشنبه به نقل از مقام‌های آگاه گزارش داد که ایالات متحده به ایران فشار می‌آورد تا فروش پهپاد‌های انتحاری به روسیه را به عنوان بخشی از گفتگو‌ها در مورد تفاهم نانوشته گسترده‌تر بین واشنگتن و تهران برای کاهش تنش‌ها متوقف کند.

بر پایه این گزارش، یک مقام آگاه ایرانی و یک فرد مطلع از محتوای مذاکرات تهران و واشنگتن تایید کرده‌اند که ایالات متحده ایران را تحت فشار قرار داده است تا فروش پهپاد‌های مسلح به روسیه را که مسکو در جنگ اوکراین از آن‌ها استفاده می‌کند و همچنین ارسال قطعات یدکی این هواپیمای بدون سرنشین را متوقف کند.

این روزنامه مدعی شد که این گفتگو‌ها در کنار مذاکرات بر سر تبادل زندانیان انجام شده است.

مطابق اعلام برخی مقام‌های دو کشور، تهران و واشنگتن در تلاش برای کاهش تنش و احیای گفتگو‌های گسترده‌تر بر سر برنامه هسته‌ای ایران هستند.

به گزارش دیدارنیوز، مقامات ایران از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه بارها اتهام ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی