تیتر امروز

یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها
مطبوعات جهان درباره سقوط بالگرد حامل رئیسی و همراهان چه گفتند

یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها

سانحه سقوط منجر به درگذشت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان، علاوه بر انتظار حدود ده ساعته و واکنش‌های داخلی، بازخورد خبری در سطح جهان را هم به دنبال داشت
اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.
علی شمس اردکانی؛ اولین سفیر امام و مامور مذاکره با «رمزی کلارک»
قسمت دوم از مجموعه گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی دیدارنیوز

علی شمس اردکانی؛ اولین سفیر امام و مامور مذاکره با «رمزی کلارک»

در دومین قسمت از مجموعه گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی دیدارنیوز با شخصیت‌های تاریخی، علی شمس اردکانی ادامه ماجرای ارتباط خود با امام و رفت آمد چندباره از کویت به نوفل‌لوشاتو و بالعکس را تشریح کرد.

درخواست لغو امتیاز تأهل و فرزند در آزمون‌های استخدامی

درخواست مردم برای لغو امتیاز تاهل و فرزند در آزمون های استخدامی به صورت کارزار منتشر شد.

کد خبر: ۱۵۴۲۹۹
۱۶:۴۹ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

درخواست لغو امتیاز تأهل و فرزند در آزمون‌های استخدامی
دیدارنیوز: درخواست مردم برای لغو امتیاز تاهل و فرزند در آزمون های استخدامی به صورت کارزار منتشر شد.در نامه ای که آنها خطاب به محمد باقر قالیباف و سید ابراهیم رئیسی نوشته اند؛ آمده است.

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام
بر اساس تصمیم متخده از سوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در بند "ب" ماده ۱۵ طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده امتیازی به شرح ذیل در نظر گرفته شده است: در بکارگیری، جذب و استخدام به ازای تاهل و نیز هر فرزند دو درصد (۲%) مجموعاً حداکثر تا ده درصد (۱۰%) به امتیاز هر فرد اضافه می‌شود. این قانون در شرایطی مصوب شده است که گروهی که در طرح جوانی جمعیت باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرند افراد مجرد جویای کار می‌باشند، چرا که در ۲۱ مورد اصلی موانع رشد جمعیت دقیقا به مسائل و مشکلات این گروه اشاره شده است (تاخیر در ازدواج به دلیل بی‌کاری، ترس از هزینه مسکن، ترس از هزینه فرزند آوری و فرزند پروری، نگرانی از آینده و...) لذا لحاظ کردن چنین امتیازی به جای رفع موانع ازدواج، خود باعث ایجاد مانع می‌شود و داوطلب مجرد سهمیه آزاد علاوه بر امتیاز بومی، در آزمون استخدامی که داوطلب تنها با چند صدم اختلاف قبول یا مردود می‌شود، مجبور است با امتیاز فوق نیز رقابت کند که باعث می‌شود عملاً از ادامه رقابت حذف شود.

امتیاز فوق‌الذکر به موجب بند ۹ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، جهت رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی از جمله وظایفی است که دولت برای تحقق آن باید همه امکانات خود را به کار برد و در اصل ۲۸ قانون اساسی مقرر شده: "دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون، برای همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید.

" و متأثر از این اصول، ماده ۴۱ قانون مدیریت خدمات کشوری اصل کلی در استخدام و ورود به خدمت دولتی را بدین گونه مقرر کرده است که: " ورود به خدمت و تعیین صلاحیت استخدامی افرادی که داوطلب استخدام در دستگاه‌های اجرایی می‌باشند، بر اساس مجوز‌های صادره، تشکیلات مصوب و رعایت مراتب شایستگی و برابری فرصت‌ها انجام می‌شود. " خلاف قانون بوده، چرا که خود نوعی بی‌عدالتی است و تبعات ناشی از این بی‌عدالتی برای دیگر داوطلبان و شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی، غیر قابل جبران می‌باشد؛ لذا خواهشمند است دستورات مقتضی صادر فرمایید.

 شروع کارزار: ٠٩ تیر ١٤٠٢• پایان کارزار: ٠٩ شهریور ١٤٠٢

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی