تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

فیلترینگ گسترده در ایران؛ رفع فیلتر تلگرام در عراق

در حالی که تلگرام و شبکه‌های اجتماعی محبوب دنیا سال‌هاست برای مردم ایران فیلتر هستند، وزارت ارتباطات عراق از رفع فیلتر تلگرام در این کشور خبر داد و اعلام کرد که این تصمیم به این خاطر اتخاذ شده است که شرکت تلگرام به درخواست‌های همکاری نهاد‌های امنیتی عراق پاسخ مثبت داده است.

کد خبر: ۱۵۴۱۳۳
۱۰:۰۶ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

فیلترینگ گسترده در ایران؛ رفع فیلتر تلگرام در عراق

دیدارنیوز: وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد که ممنوعیت اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام را که در اوایل هفته جاری اعمال شده بود، به دلیل نگرانی‌های امنیتی و درز اطلاعات نهاد‌های رسمی دولتی و شهروندان لغو می‌کند.

این برنامه به طور گسترده در عراق برای پیام رسانی و همچنین به عنوان منبع اخبار و به اشتراک گذاری محتوا استفاده می‌شود.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم برای لغو این ممنوعیت پس از آن اتخاذ شد که "شرکت مالک این پلتفرم به درخواست مقامات امنیتی عراق پاسخ داد، مقامات امنیتی عراق از این شرکت خواسته بودند تا نهاد‌هایی را که از اطلاعات شهروندان سوءاستفاده می‌کنند را فاش کند. "

شرکت تلگرام همچنین "آمادگی کامل خود را برای برقراری ارتباط با مقامات مربوطه این کشور" اعلام کرد.

یک منبع دولتی عراق امروز در گفتگو با پایگاه خبری شفق نیوز، اظهار کرد که مسئولان تلگرام پس از مسدود شدن این پیام رسان خارجی در عراق رایزنی و همکاری خود را با مقامات ذیربط عراقی در خصوص نشت اطلاعات شهروندان این کشور و امنیت داده‌ها آغاز کرده‌اند.

هفته گذشته این وزارتخانه اعلام کرد که این شرکت به درخواست خود برای بستن پلتفرم‌هایی که اطلاعات نهاد‌های رسمی دولتی و داده‌های شخصی شهروندان را افشا می‌کند، پاسخ نداد.

وزارت ارتباطات عراق با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد:

بر اساس بخشنامه نخست وزیر محترم از فردا (یکشنبه) ممنوعیت پیام رسان تلگرام در عراق لغو می‌شود.

در این زمینه وزارت ارتباطات عراق بار دیگر تاکید می‌کند که در برابر آزادی بیان نمی‌ایستد بلکه بر اهمیت تعهد شرکت‌های صاحب پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی نسبت به احترام به قوانین کشور و امنیت داده‌های کاربران تاکید دارد.

موسسات دولتی ذیربط بار‌ها از شرکت مرتبط با مدیریت برنامه فوق الذکر درخواست کرده بودند تا در بستن سکو‌هایی که باعث نشت داده‌های نهاد‌های رسمی دولتی و اطلاعات شخصی شهروندان می‌شود و تهدیدی برای امنیت ملی عراق و سلامت جامعه است، همکاری کند، اما این شرکت به هیچ یک از این درخواست‌ها پاسخ نداده بود.

به گزارش دیدارنیوز، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی محبوب توییتر، فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام و واتساپ سال‌هاست به بهانه‌های مختلف در کشور فیلتر شده‌اند و مردم برای استفاده از آنها مجبورند از فیلترشکن بهره ببرند که خطرات امنیتی برای گوشی‌ها در پی دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی