تیتر امروز

مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مانور نظامی اسرائیل و آمریکا در پاسخ به رزمایش ایران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا: برای پیروزی آماده‌ایم/ اعلام رتبه‌‌بندی کیفیت زندگی کشورها در سال ۲۰۲۵

این صد و سی و هشتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟
ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر

مظلومیت امروز حضرت زهرا؛ چون دوست کم توجه است شکایت کجا بریم!؟

ایمان و اردات قلبی نسبت به دخت پیامبر گرامی اسلام و همسر مکرمه امام علی و مادر امام حسن و حسین بی نهایت است و برابر دستور قرآن و امر رسول خدا در محبت به او و اهل بیتش اگر کمی بخل بورزیم خاسر...
علی فرزین: صدای دانشجویان استان‌های دیگر به تهران نمی‌رسد/ هیچ فرقی بین دولت روحانی، رئیسی و پزشکیان نیست/ پویا درودی: دانشجویان برای خروج از ایران فقط بلیت رفت می‌گیرند/ به آینده ایران امید دارم
دیدار به مناسبت روز دانشجو برگزار کرد

علی فرزین: صدای دانشجویان استان‌های دیگر به تهران نمی‌رسد/ هیچ فرقی بین دولت روحانی، رئیسی و پزشکیان نیست/ پویا درودی: دانشجویان برای خروج از ایران فقط بلیت رفت می‌گیرند/ به آینده ایران امید دارم

دیدارنیوز به مناسبت روز دانشجو، یک نشست هم اندیشی با حضور دو دانشجو برگزار کرد تا به این بهانه ناگفته‌ها گفته شود.
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

معلمان باید سالی ۲۰۰ ساعت آموزش ببینند

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش کلید اصلی تحول در آموزش را معلم دانست و گفت: معلمان باید در استاندارد‌های حوزه منابع انسانی سالی ۲۰۰ ساعت آموزش ببینند، آیا ما چنین کرده‌ایم؟ این از مشکلات جدی ما است.

کد خبر: ۱۵۳۹۴۰
۱۱:۵۵ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲

۲۰۰ ساعت آموزش برای معلمان در سال

دیدارنیوز: وزیر آموزش و پرورش، کلید اصلی تحول در آموزش را معلم دانست و با بیان اینکه امروز در دنیای نوین تعلیم و تربیت آموزشی چیزی به عنوان روش تدریس وجود ندارد چراکه از دوره روش‌ها عبور کردیم و به دوره اصول تدریس رسیده‌ایم، گفت: این جفا در حق این نسل است که آن‌ها را مجبور کنیم مثل ما فکر کنند.

رضامراد صحرایی درآیین افتتاحیه دوره‌های توانمندسازی نیرو‌های مدارس و مراکز غیردولتی شهر تهران، اظهار کرد: روش تدریس یعنی ترک کردن دامنه خلاقیت معلمان و ما در حال حاصر از دوره روش تدریس عبور کردیم و به دوره پسا روش رسیده‌ایم.

وی توضیح داد: دوره پسا روش به این معنی است که معلمان همه روش‌ها را می‌دانند و روش خاص خود را پیدا می‌کنند. امروز دوره اصول تدریس است. معلم باید به تمام اصول تدریس آگاه و متناسب با تفاوت فردی بگوید که با هر یک از بچه‌ها چطور برخورد شود. این هنر معلمی است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر کلیدواژه "آینده"، افزود: ما همه بچه داریم. این جفا در حق این نسل است که ما آن‌ها را مجبور کنیم مثل ما فکر کنند، مثل ما ببینند و مثل ما بگویند. این بچه‌ها برای آینده‌ای متفاوت از زیست بوم ما تربیت می‌شوند. بسیاری از شغل‌های ۲۰۳۰ هنوز درست نشده است. معلم آینده سرش بالاست و دورِ دور را می‌بیند؛ استعدادی در بچه‌ای که درسش خوب نیست می‌بیند، این نگاه آینده نگرانه در تربیت مبتنی بر فناوری که جزوی از این مسیر شده، نیاز کلیدی ما در مدارس است. این امر از معلمان و دبیران شروع شده و به محصلان می‌رسد.

صحرایی تاکید کرد: کلید حل مشکلات آموزش و پرورش درون خود اوست و قیمت پیدا کردن آموزش و پرورش در گرو متحول شدن ما است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جمله معروف مبنی بر اینکه معلمان به گونه‌ای آموزش می‌دهند که آموزش دیده‌اند و چیزی را می‌گویند که به آن‌ها گفته شده است، عنوان کرد: این یعنی اگر به‌روز نشویم، عقب‌گرد می‌کنیم. این جمله معروف برای وقتی است که نظام آموزشی ایستا باشد. در نظام آموزشی پویا، معلم به شیوه‌های نو آشنا می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: سرعت انتقال و یادگیری و تغییر در دوره‌ای که ما قرار داریم بیش از هر زمان دیگر و غیر قابل توصیف است. معلمان از ما توقع دارند در به روز شدن، آن‌ها را یاری کنیم. علم روز را در حوزه تخصص به آن‌ها دهیم و آنچه از آن‌ها توقع داریم را به آن‌ها بدهیم و بعد از آن‌ها بخواهیم؛ این به حق و به جا است. معلمان باید در استاندارد‌های حوزه منابع انسانی سالی ۲۰۰ ساعت آموزش ببینند، آیا ما چنین کرده‌ایم؟ این از مشکلات جدی ما است.

صحرایی گفت: اگر نقطه تحول آموزش و پرورش برنامه درسی بود، ما برنامه درسی را جدید کردیم. نظام آموزشی جدید درست کردیم و از ۱ـ۳ـ۳ـ۵ به ۳ـ ۳ـ ۶ آمدیم، نتیجه چه شد؟. عامل تحول معلم است. اگر بهترین برنامه درسی دنیا را هم داشته باشیم، ولی معلم تربیت نکرده باشیم به در نمی‌خورد. اگر معلم برای ایفا نقش جدید خود آماده شده باشد برنامه درسی را راهبری می‌کند. رابطه بین مولف، معلم و محصل رابطه پویا و فرایندی است. معلم خوب در تدریس به مقتضیات دانش‌آموز توجه دارد و آنقدر توانایی دارد که به تناسب آن برنامه را تغییر دهد و در عین حال هدف برنامه درسی را دنبال کند. هدف برنامه درسی هیچ گاه در کتاب تجلی نمی‌شود بلکه کتاب، راهنمای عمل است. معلم کلید اصلی تحول است که ما از آن غفلت کردیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر
امروز شنبه ۲۲ آذر