تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
پایان نشست ۴۰ کشور در عربستان سعودی

ادعای روسیه؛ سرنگونی یک پهپاد اوکراینی در حومه مسکو

ولادیسلاو شاپشا، فرماندار منطقه کالوگا روسیه، هم‌مرز با شمال مسکو، دوشنبه ۱۶ مرداد از طریق «تلگرام» اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی روسیه، یک پهپاد را بر فراز ورزیکوفسکی در این منطقه منهدم کرده است که سومین حمله از این دست ظرف یک هفته قلمداد می‌شود.

کد خبر: ۱۵۳۸۸۱
۱۳:۰۳ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

ادعای روسیه؛ سرنگونی یک پهپاد اوکراینی در حومه مسکو

دیدارنیوز: مقامات روسیه، کی‌یف را مسئول افزایش تعداد حملات پهپادی در داخل روسیه در سال جاری می‌دانند.

مشخص نیست چه کسی این پهپاد را پرتاب کرده و هیچ اظهارنظر فوری از سوی اوکراین نیز صادر نشد. کی‌یف تقریباً هرگز مسئولیت حملات در داخل خاک روسیه یا مناطق تحت کنترل مسکو در اوکراین را بر عهده نگرفته است.

با این حال، مقامات روسیه، کی‌یف را مسئول افزایش تعداد حملات پهپادی در داخل روسیه در سال جاری می‌دانند.

پدافند آمریکایی و آلمانی

این در حالی بود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز گذشته تاکید کرد، اوکراین با وجود رشته حملات هوایی روسیه که حمله به یک مرکز انتقال خون را شامل شد، شاهد «کارآیی چشمگیر» سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا و آلمان بوده است.

زلنسکی در سخنرانی شامگاهی خود گفت که سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته مانند سامانه‌های پاتریوت ایالات متحده و سیستم‌های «ایریس-تی» آلمان، «کارآمدی بالا» را اثبات کرده و عملا نتایج بزرگی را رقم زدند.

به گفته زلنسکی، اوکراین «بخش عمده» حملات هفته گذشته روسیه را خنثی کرده است که سرنگونی ۶۵ موشک از انواع مختلف و ۱۷۸ پهپاد تهاجمی از جمله ۸۷ پهپاد شاهد را شامل می‌شود.

ارتش اوکراین نیز متعاقبا اعلام کرد که روسیه ۳۰ موشک و ۴۸ حمله هوایی انجام داده است.

در بیانیه ارتش اوکراین آمده است که در این حملات، شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند و زیان‌هایی به ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌ها وارد آمد.

حملات به پل ارتباطی کریمه

از سوی دیگر مقامات هر دو کشور اعلام کردند که اوکراین، دو پل ارتباطی کریمه به سرزمین اصلی را بمباران کرده است.

فرماندار دست‌نشانده روسیه در کریمه اعلام کرد که پل چونهار منتهی به شبه‌جزیره کریمه در یک حمله موشکی آسیب دید و یک تانکر حامل سوخت روسیه نیز جمعه هدف حمله شهپادی نیروی دریایی اوکراین قرار گرفت.

این حملات پس از آن صورت گرفت که زلنسکی با اعلام این که مرکز انتقال خون در شهر کوبیانسک، در حدود ۱۶ کیلومتری خط مقدم در شرق خارکف، شنبه هدف قرار گرفت، این حمله را «جنایت جنگی» توصیف کرد.

توقف پرواز‌ها در فرودگاهی در مسکو

از سویی مقامات فرودگاه ونوکوو در مسکو تصمیم گرفتند پرواز‌های یکشنبه را به دلایل نامشخص که به گفته آن‌ها خارج از کنترل آن‌ها بود، متوقف کنند.

همزمان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات موفقی به پایگاه‌های هوایی اوکراین در مناطق غربی ریونی و خملنیتسکی و منطقه جنوبی زاپوریژیا انجام شده است.

پایان نشست ۴۰ کشور در سعودی

به نقل از العربیه، از سوی دیگر مقامات ارشد حدود ۴۰ کشور از جمله ایالات متحده، چین و هند، شنبه و یکشنبه در سعودی مذاکراتی را برگزار کردند که با اعلام تعهد به ادامه رایزنی‌ها برای برقراری صلح در آینده به پایان رسید.

در بیانیه پایانی این نشست که یکشنبه منتشر شد، آمده است: «شرکت‌کنندگان توافق کردند که به رایزنی‌ها برای یافتن زمینه‌های مشترکی که راه را برای صلح هموار می‌کند، ادامه دهند.»

روسیه در این مذاکرات شرکت نکرد، اما کاخ کرملین اعلام کرد که مذاکرات را دنبال می‌کند. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که این نشست «بازتابی از تلاش غرب برای تداوم تلاش‌های نافرجام و بی فایده» به هدف جلب حمایت کشور‌های در حال توسعه برای حمایت از موضع زلنسکی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی