تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

هشدار زرد هواشناسی برای اصفهانی‌ها

اداره کل هواشناسی استان اصفهان به دلیل فعالیت سامانه همرفتی بارشی در چند روز آینده، هشدار زرد صادر کرد.

کد خبر: ۱۵۳۸۱۴
۱۲:۵۳ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲

هشدار زرد هواشناسی برای اصفهانی‌ها

دیدارنیوز: به دلیل ورود سامانه ناپایدار جوی به استان از اواخر روز دوشنبه تا اواخر روز چهارشنبه هفته جاری و احتمال رگبارپراکنده باران همراه با با رعدوبرق، صاعقه و تندباد لحظه‌ای، هواشناسی هشدار زرد صادر کرد.

لیلا امینی در این باره اظهار داشت: به دلیل آنکه وقوع رگبار همراه با صاعقه در فصل تابستان برای مردم غیرقابل انتظار است، هشدار زرد توسط هواشناسی صادر شده است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، افزود: این سامانه دارای تندباد لحظه‌ای است و احتمال وقوع صاعقه به ویژه در مناطق کوهستانی وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین احتمال کاهش دید در جاده‌ها در حین بارش باران، لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب و طغیان رودخانه‌های فصلی و نیز اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار باران وجود دارد.

امینی در ارتباط با مناطق تحت تاثیر این سامانه عنوان کرد: برای فردا در مناطق آران، نایین، انارک، مورچه‌خورت، چوپانان، بویین میاندشت و کاشان شاهد حضور این سامانه خواهیم بود و در روز سه‌شنبه بیشتر مناطق استان تحت تاثیر آن خواهند بود.

وی افزود: در روز چهارشنبه سمیرم، ورزنه، خوانسار، گلپایگان، فریدونشهر، بویین میاندشت، چادگان، برخوار، دهق، دهاقان، فریدن، کبوترآباد، لنجان، مبارکه، مورچه‌خورت، نطنز، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و میمه تحت تاثیر فعالیت این سامانه خواهند بود.

امینی با اشاره به توصیه‌های لازم در چند روز آینده بیان کرد: احتیاط در سفر‌های برون و درون شهری، به همراه داشتن تجهیزات لازم در سفر، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر به شهروندان توصیه می‌شود.

وی اضافه کرد: ضمن آگاهی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و اتخاذ تدابیر ویژه در فعالیت‌های کشاورزی لازم است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی