تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
نخستین برنامه «بافرهنگ» در گفت‌و‌گو با یک روزنامه‌نگار پیش‌کسوت

آقازاده: در جایی که زندگی نمی‌تواند زندگی کند، فرهنگ جایی ندارد

این نخستین قسمت از برنامه جدید «بافرهنگ» است که در دیدارنیوز تهیه می‌شود و قرار است روزهای جمعه منتشر شود. نخستین مهمان حسین قنواتی نیز محمد آقازاده روزنامه‌نگار قدیمی است.

کد خبر: ۱۵۳۷۲۳
۱۵:۳۸ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۲

بافرهنگ آقازاده

 

دیدارنیوز ـ حسین قنوانی: محمد آقازاده، اکنون بیش از ۴۲ سال سابقه‏ روزنامه‏‌نگاری را پشت سر دارد. گذشته‏ کاری او، به نوعی روایت حال روزنامه‏ نگاری و رسانه هم هست. این روزنامه‌‏نگار پیش‏کسوت که بیش‏تر در فضای فرهنگی و توسعه قلم زده است، کار خود را از چاپخانه‏ روزنامه کیهان آغاز کرد و به تحریریه‏ آن رسید و پس از مدتی از آن‏جا اخراج شد.

دلیل مهم این اتفاق به گفته‏ او آن بود که «نمی‏خواست قلم را به افترا آلوده کند».

نخستین قسمت از برنامه بافرهنگ را اینجا ببینید

آقازاده سپس در آغاز تاسیس و انتشار روزنامه‏ «همشهری» به این روزنامه پیوست و شروع به انتشار گزارش‏‌های اجتماعی کرد. گزارش‏‌های پرمخاطب «شورآباد» و «گلشهر مشهد» و «تایباد» او در همشهری را پاسخی به کودکی خود می‏‌داند.

او عاقبت از همشهری هم اخراج شد و پس از مدتی به روزنامه‏ «ایران» پیوست و مدتی بعدتر از آ‏نجا هم اخراج شد، تا مطبوعات که رکن چهارم دموکراسی خوانده می‏‌شوند، به گفته‏ او از «برخورد برده‌‏وار» با روزنامه‌‏نگار کارکُشته‌‏ای، چون آقازاده، منصرف نشوند.

با این حال او در بسیاری از روزنامه‏‌های دیگر هم قلم زده است که سردبیری «گزارش روز» که در آن بیش از پانزده روز تحمل نشد و «همبستگی» نیز در سابقه‏‌ی کاری او است.

برنامه‏‌ی #بافرهنگ همین سابقه را در کنار آشنایی با نوشته‌‏ها و شناخت نزدیک از او را رزومه‏‌ای درخشان برای یک روزنامه‌‏نگار دانسته و او را در سرفصل «رسانه و فرهنگ» در نخستین برنامه‌‏ی خود دعوت کرده است، تا در گفت‏‌وگوی با این روزنامه‏‌نگار حوزه‏‌ی فرهنگ و توسعه به شرحی از فضای فرهنگی جاری و چرایی آن برسد.

بافرهنگ آقازاده

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی