تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

دادگاه ترامپ؛ «من بی‌گناهم»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که این روزها یک پایش در دادگاه است، پنج‌شنبه در دادگاه ظاهر شد در مورد چهار فقره اتهام اظهار بی‌گناهی کرد.

کد خبر: ۱۵۳۷۱۶
۰۹:۴۰ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۲

دادگاه ترامپ؛ «من بی‌گناهم»

دیدارنیوز: دونالد ترامپ، پنج‌شنبه در دادگاه ظاهر شد تا درباره اتهامات وزارت دادگستری ایالات متحده علیه خود مبنی بر اینکه او تلاش کرده برای حفظ قدرت، از طریق «توطئه» نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را ابطال کند، پاسخ دهد. رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در چهار فقره اتهام اظهار بی‌گناهی کرد.

به گزارش «گاردین»، ترامپ به همراه وکیلان و دستیاران خود از باشگاه گلف خود در نیوجرسی به واشینگتن دی‌سی سفر کرد تا در دادگاه حاضر شود. دادگاه فدرال، که محل آن تنها چند خیابان به ساختمان کاپیتول کنگره آمریکا فاصله دارد، ترامپ را دستگیر و او را تفهیم اتهام کرد.

جک اسمیت، دادستان ویژه وزارت دادگستری، ترامپ را به «توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده»، «توطئه برای جلوگیری از روند قانونی»، «انسداد و تلاش برای جلوگیری از دادرسی قانونی»، و «توطئه علیه حقوق» متهم کرده است.

ترامپ پس شنیدن کیفرخواست علیه خود اظهار بی‌گناهی کرد. قاضی پرونده رئیس‌جمهوری پیشین را به شرطی که او به کلیه قوانین فدرال، ایالتی و محلی پای‌بند بماند، و از گفتگو درباره این پرونده با هر شاهدی خودداری کند، آزاد کرد. جلسه بعدی تفهیم اتهام این پرونده برای ۲۸ اوت تعیین شده است.

دادستان ویژه در کیفرخواست ۴۵ صفحه‌ای خود نوشته ترامپ و همکارانش یک «کارزار دروغ‌پراکنی» به راه انداختند که ادعا می‌کرد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ «تقلب گسترده» صورت گرفته که باعث باخت وی به جو بایدن، رقیب دموکرات وی شده است.

به نقل از العربیه، بر اساس کیفرخواست اسمیت، «کارزار دروغ‌پراکنی بی‌امان ترامپ و یارانش» به حمله روز ۶ ژانویه ۲۰۲۰ هواداران او به ساختمان کاپیتول انجامید، که به کشته شدن حداقل هفت نفر منجر شد. اسمیت خواستار تسریع روند محاکمه ترامپ شده و گفته است که شواهد دادستانی باید در برابر هیئت منصفه‌ای متشکل از شهروندان بررسی و حکم ترامپ هرچه زودتر صادر شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی