تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جنگ انتخاباتی در آمریکا

انتقاد تند «پنس» از ترامپ؛ کشور مهمتر از یک فرد است

مایک پنس، معاون سابق دونالد ترامپ با موضع‌گیری تند علیه رئیس جمهور پیشین آمیکا اعلام کرد: هر کسی که خود را بالاتر از قانون اساسی قرار دهد، هرگز نباید رئیس جمهوری ایالات متحده باشد. کشور ما مهمتر از یک فرد و قانون اساسی ما مهمتر از شغل هر فردی است.

کد خبر: ۱۵۳۶۹۴
۲۰:۰۶ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

موضع‌گیری تند مایک پنس علیه «ترامپ»

دیدارنیوز: مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، پس از متهم‌شدن ترامپ به چهار اتهام جنایی مرتبط با تلاش برای ماندن در قدرت و لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰، تندترین موضع خود علیه او تا به امروز را مطرح کرد.

پنس، سه‌شنبه ۱۰ مرداد، در بیانیه‌ای نوشت: «کیفرخواست امروز، در بردارنده یادآوری مهمی است: هر کسی که خود را بالاتر از قانون اساسی قرار دهد، هرگز نباید رئیس جمهوری ایالات متحده باشد.»

او افزود: «کشور ما مهمتر از یک فرد و قانون اساسی ما مهمتر از شغل هر فردی است. در ششم ژانویه، ترامپ، رئیس جمهوری سابق از من خواست که میان او و قانون اساسی، یکی را انتخاب کنم. من قانون اساسی را انتخاب کردم و خواهم کرد. همیشه این عمل را انجام خواهم داد.»

پنس تاکید کرد که پس از بررسی کیفرخواست، امور بیشتری برای گفتن خواهد داشت، اما در عین حال با تکرار احساس عمومی، خاطرنشان کرد که آخرین کیفرخواست «به معنای صحبت بیشتر در مورد حوادث ۶ ژانویه و ایجاد تشتت بیشتر است.»

او با اشاره به ترامپ گفت: «از دید مردم آمریکا، نامزدی او به این معنی است که برخلاف موضوع هانتر بایدن، توجه عمومی کمتری نسبت به سیاست‌های اقتصادی فاجعه‌آمیز جو بایدن که میلیون‌ها نفر در سراسر ایالات متحده از آن در عذاب هستند، جلب شده است.»

پنس در بیانیه سه‌شنبه خود وعده داد که درستی و سلامت را به منصب ریاست جمهوری بازگرداند. او نوشت: «من به عنوان رئیس جمهوری شما، از یک وجب از خاک کشور در دفاع از آمریکا، مردم و ارزش‌هایمان چشم‌پوشی نمی‌کنم و قول می‌دهم این کار را به گونه‌ای انجام دهم که با سوگندم به قانون اساسی و شخصیت و شان مردم آمریکا، سازگار باشد.»

پنس در ادامه خاطرنشان کرد: «ما درستی و هوشمندی را به زندگی عمومی باز می‌گردانیم تا بتوانیم راه حل‌های واقعی برای چالش‌هایی که ملت ما را رنج می‌دهد، ارائه دهیم.»

پنس و ترامپ، نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرده‌اند.

این کیفرخواست نشان می‌دهد که پنس در قبال توطئه ادعایی علیه ترامپ برای ماندن در قدرت و حوادث ۶ ژانویه ۲۰۲۱، چه موضعی گرفت.

به نقل از العربیه، دو هفته قبل از حوادث ۶ ژانویه، ترامپ مستقیما معاون خود را زیر فشار گذاشت تا از نفوذ خود در راستای تایید لزوم لغو نتایج انتخابات، استفاده کند، ولی پنس ضمن مخالفت با این کار به ترامپ گفت: «می‌دانی که بر این باور نیستم که از قدرت برای تغییر نتایج، برخوردارم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی