تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اوکراین، تجاوز نظامی پوتین را به مسکو کشاند

تبعات حمله پهپادی؛ ماشین پروپاگاندای روسیه متوقف می‌شود

کارشناسان متخصص فناوری نظامی و مسائل روسیه، حملات پهپادی اخیر به مسکو را برای این کشور «خجالت‌آور» خوانده‌اند. این مساله بر روایت سازی ماشین پروپاگاندای روسیه تاثیر منفی خواهد گذاشت و مسکو به این راحتی‌ها نمی‌تواند افکار عمومی را درباره ادامه جنگ در اوکراین قانع کند.

کد خبر: ۱۵۳۶۷۹
۱۷:۲۴ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

تبعات حمله پهپادی؛ ماشین پروپاگاندای روسیه متوقف می‌شود

دیدارنیوز: کارشناسان متخصص فناوری نظامی و مسائل روسیه، حملات پهپادی اخیر به مسکو را برای این کشور «خجالت‌آور» خوانده‌اند. به باور این کارشناسان ابعاد سیاسی و روانی این حملات بیش از سطح تخریبی است که به بار آمده است. چرا که این مساله بر روایت سازی ماشین پروپاگاندای روسیه تاثیر منفی خواهد گذاشت و مسکو به این راحتی‌ها نمی‌تواند افکار عمومی را درباره ادامه جنگ در اوکراین قانع کند.

اوریکه فرانکه، کارشناس پهپاد‌ها و فناوری نظامی در شورای روابط خارجی اروپا در گفتگو با خبرگزاری اسوشیتدپرس در همین زمینه می‌گوید: «به طور کلی دفاع هوایی و به طور خاص دفاع برابر پهپاد‌ها کار بسیار دشواری است. شما باید در زمان درست و در مکان درست باشید و در عین حال به سیستم‌ها و تجهیزات مناسب دسترسی داشته باشید.»

حملات پهپادی اخیر نگرانی‌ها را در مورد آسیب‌پذیری مسکو در هجدهمین ماه تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تشدید کرده است.

فرانکه در مورد حملات اخیر و اینکه تبعات آن برای روسیه چه خواهد بود نیز گفت: «این پهپاد‌ها می‌توانند سیستم‌های ثابت‌بال باشند که برای مدتی طولانی از خاک روسیه عبور کرده باشند. اگر اینطور باشد، حدس و گمان محض است، چون هنوز هیچ ویدئویی از این پهپاد‌ها ندیده‌ام- اگر اینطور باشد، این مساله برای پدافند هوایی روسیه خجالت‌آور خواهد بود چرا که این پهپاد‌ها ساعت‌ها در حریم هوایی روسیه در پرواز بودند و انتظار این بوده که پدافند هوایی زودتر پهپاد را رصد می‌کرد و در حالت ایده‌آل زودتر آن را ساقط می‌کرد.»

حملات پهپادی اخیر مانور ماشین پروپاگاندای روسیه را نشانه گرفته است

کر جایلز، کارشناس امور روسیه در چتم هاوس نیز به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: «گرچه حملات اخیر پهپاد‌ها به مسکو صدمات جانی به باور نیاورده است، اما این مساله مهم نیست.»

به گفته او «در واقع نمایش قدرت و توانایی و تأثیر روانی و سیاسی ماجراست که اهمیت دارد. این موضوع بر روایت روسیه در مورد آسیب‌ناپذیری، این ایده که در واقع جنگ با اوکراین موفقیت‌آمیز است و هیچگونه عواقبی برای مردم روسیه در بر ندارد، خط بطلان می‌کشد. به بیان دیگر با این رویداد ماشین پروپاگاندا و تبلیغ روسیه سخت‌تر و دشوار‌تر از پیش خواهد کرد.»

حملات پهپادی کی‌یف به مسکو در شرایطی انجام می‌شود که وزارت دفاع روسیه پیش از این در بیانیه‌ای از سرنگونی ۱۶ پهپاد اوکراینی توسط پدافند هوایی روسیه در کریمه خبر داده بود.

وزارت دفاع روسیه در همچنین حملات پهپادی اخیر کی‌یف را «اقدامی تروریستی از جانب اوکراین» خواند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی