تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اخبار مازندران؛ در بازدید نماینده روسیه از مازندران، مطرح شد

سرمایه گذاری روس‌ها در مازندران

سفر یک روز نماینده اتاق‌های منطقه‌ای بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران و بازدید از مناطق گردشگری شهرستان چالوس موجب شد تا بزودی شاهد سرمایه گذاری روس‌ها در مازندران باشیم.

کد خبر: ۱۵۳۶۶۵
۱۲:۴۹ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

سرمایه گذاری روس‌ها در مازندران

 

دیدارنیوز: علی قاسمی فرماندار چالوس و جواد میرزایی قاضی نماینده اتاق‌های منطقه‌ای بازرگانی فدراسیون روسیه در ایران، با همراهی جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان، طی ۱۲ ساعت از مراکز و ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی و صنایع دستی شهرستان چالوس از جمله هتل پارسیان خزر، تفرجگاه ساحلی نمک آبرود، هتل ونوس پلاس، مجموعه نمک آبرود، مجموعه بوم گردی ننه گل آبرو، مرکز پرورش گل و گیاه واقع در روستای گیل کلا، باغ کیوی واقع در روستای میانده، گلخانه دانش بنیان امیدی واقع در گرامجان و کارگاه صنایع دستی سفال، سرامیک و مینا کاری در چالوس بازدید میدانی به عمل آوردند.

در حاشیه این بازدید‌ها جواد میرزایی قاضی نماینده رسمی اتاق‌های منطقه‌ای بازرگانی فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران طی گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این سفر به دعوت علی قاسمی فرماندار چالوس در جهت شناسایی و دیدن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های توریستی این شهرستان زیبا شکل گرفت، اظهار کرد: باید این ظرفیت‌ها را در فدراسیون روسیه در بخش گردشگری و توریستی به نحو شایسته بشناسانیم.

وی افزود: با اینکه مازندرانی هستم، اما باعث خجالت من است که چرا تاکنون اینهمه ظرفیت گردشگری را در این منطقه ندیدم و به طور حتم در برگشت به مسکو حرف‌های زیادی برای همکاران و مردمان روسیه دارم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد با حمایت و درایت فرماندار چالوس می‌توان روابط توریستی و گردشگری بسیار مناسبی که شایسته این شهر زیبا و ساحلی به وجود آورد، افزود: در هتل‌هایی که مورد بازدید قرار گرفت قرار شد سرمایه گذاری‌هایی در زمینه ورزشی مانند گلف فراهم شود.

نماینده رسمی اتاق‌های منطقه‌ای بازرگانی فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی گفت: پیش بینی می‌شود سرمایه گذاران ظرف یک ماه آینده به این منطقه بیایند و امسال تا نوروز پتانسیل‌های شهر را برای روس‌ها بشناسانیم و از آن زمان شاهد حضور گردشگران روس به شهر زیبای چالوس باشیم.

میرزایی با تاکید بر اینکه با توجه به فضای حاکم بین جمهوری اسلامی و جمهوری‌های مسلمان نشین حوزه دریای خزر، پیش بینی می‌شود از قفقاز شمالی اولین گردشگران را پذیرا باشیم، یادآور شد: بالطبع این مسیر گسترش می‌یابد و به سمت قسمت اروپایی روسیه مثل مسکو و سن پترزبورگ هم خواهیم رفت.

پرواز مستقیم مازندران به روسیه

وی وجود فرودگاه بین المللی رامسر را یکی از ظرفیت بزرگ برشمرد و ادامه داد: با پشتیبانی فرماندار چالوس و مقامات روسیه، خطوط هوایی را تعیین کنیم که میزان مسافت روسیه تا اینجا را کم کنیم و اگر این پرواز‌ها راه اندازی شود تا ظرف ۴۵ دقیقه می‌توان از شهر‌های قفقاز به این منطقه سفر کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: بنابراین از مسئولان می‌خواهیم حمایت لازم را داشته باشند و ما هم پیگیر این موضوع از طرف دولت هستیم تا این خطوط هوایی هرچه زودتر راه اندازی شود.

میرزایی با بیان اینکه در این میان ما نقش تسهیل گر را ایفا می‌کنیم، افزود: متاسفانه رسانه‌های داخلی آنگونه که باید و شاید برای شناساندن منطقه به خوبی عمل نکردند و ظرفیت‌ها را به خارج از کشور انتقال ندادند و انتظار این است کمیته مطبوعاتی‌های مشترک تشکیل شود تا این ظرفیت‌ها شناسانده شود.

وی تصریح کرد: اگر این ظرفیت‌های سواحل منطقه برای روس‌ها معرفی شود با قاطعیت می‌توانم بگویم سواحل ترکیه از توریست‌های روسی خالی خواهد شد، زیرا این سواحل به لحاظ زیبایی چیزی کمتر از آنجا ندارد.

میزبانی چالوس برای همایش مشترک روسیه و ایران

نماینده رسمی اتاق‌های منطقه‌ای بازرگانی فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی گفت: قرار است همایشی اقتصادی در روسیه برگزار شود که قسمت دوم آن در ایران برنامه ریزی می‌شود و طبق این سفر با توجه به صحبت‌هایی که با فرماندار چالوس شد و قول پشتیبانی وی، امکان برگزاری این همایش اقتصادی دو روزه به میزبانی چالوس وجود دارد که احتمالا بعد از نوروز خواهد بود.

برقراری پرواز مستقیم رامسر-مسکو

میرزایی ادامه داد: برای برقراری پرواز رامسر- مسکو مسلما نیازمند حمایت و پشتیبانی استاندار و فرمانداران منطقه خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت آژانس‌های گردشگری گفت: طی صحبت با فرماندار چالوس قرار است یک سری آژانس‌های گردشگری خوشنام شناسایی شود و یک سری آژانس‌های روس نیز از طریق اتاق بازرگانی روسیه شناسایی شود و یک انجمن گردشگری بین شهر چالوس و اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان تشکیل شود، زیرا این شهر صد درصد مسلمان نشین است و تشابهات فرهنگی زیادی با اینجا دارد و از لحاظ زیبایی نیز قابل توجه زیادی است.

خواهر خواندگی چالوس با یکی از شهر‌های روسیه

وی در خصوص گمانه زنی خواهر خواندگی چالوس با یکی از شهر‌های روسیه گفت: نامه آن از سمت روس در هفته آینده برای فرماندار چالوس ارسال خواهد شد.

در ادامه نیز علی قاسمی فرماندار چالوس با اشاره به ظرفیت زیادی که شهرستان دارد، اظهار کرد: چالوس مناظر زیبا و فرصت‌های زیادی در صنعت گردشگری دارد

وی با بیان اینکه امروز توریست‌هایی از لبنان، قطر، کویت، عمان، عراق از این شهرستان بازدید و حضور دارند، افزود: قطعا چالوس می‌تواند میزبان توریست‌های از کشور روسیه باشد.

وی تصریح کرد: باید صنعت فرودگاهی و هوایی متناسب با صنعت گردشگری مازندران ارتقا و رشد پیدا کند.

ضعف در پرواز هوایی علت غیبت توریست‌های روسی و حاشیه خزر

فرماندار چالوس، علت غیبت توریست‌هایی از کشور‌های حاشیه دریای خزر و روسیه در مازندران را به دلیل ضعف در صنعت هوایی و جابجایی مسافر از طریق پرواز‌های هوایی عنوان کرد و گفت: چالوس می‌تواند مقصد گردشگری توریست‌های کشور‌های حاشیه خزر و روسیه باشد.

قاسمی عنوان کرد: بازار روسیه بازار خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران و چالوس است و باید گفت نزدیک به هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های چالوس زیر کشت کیوی و مرکبات است و در سال نزدیک به ۷۰ هزار تن کیوی و مرکبات در چالوس تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه باغداران ما دغدغه صادرات محصولات خود را دارند، تاکید کرد: تلاش داریم محصولات کشاورزی این شهرستان را در بازار روسیه به فروش برسانیم.

فرماندار چالوس ادامه داد: این شهرستان گل‌های خوب و متناسب با آب و هوای روسیه برای صادرات دارد و در این زمینه هم تلاش داریم کار کنیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: ۲۵ خانه خلاق در چالوس در تولید صنایع دستی فعالیت دارند و بانوان ۸۰ درصد فعالان این خانه‌های خلاق هستند.

وی یادآور شد: تلاش داریم تا کمیته مشترک بانوان کارآفرین و خلاق چالوس و شهر هدف روسیه (شهر خواهرخوانده) را شکل دهیم.

 

 

 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی