تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

حمله پهپادی اوکراین به روسیه؛ خسارت به یک برج در مسکو

به گفته مقامات روسی، یک پهپاد اوکراینی روز سه‌شنبه اول اوت (۱۰ مرداد)، بار دیگر به یک برج مسکونی - اداری در مسکو اصابت کرده و خسارت‌هایی بر جا گذاشته است. این برج پیشتر روز یکشنبه هم مورد هدف حمله پهپادی قرار گرفته بود.

کد خبر: ۱۵۳۵۸۹
۱۰:۴۲ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

حمله پهپادی اوکراین به روسیه؛ خسارت به یک برج در مسکو

دیدارنیوز: سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو با اعلام این مطلب همچنین اضافه کرد در این حملات، سامانه دفاع هوایی روسیه توانسته چندین پهپاد دیگر را سرنگون کند.

پیش از این روز یکشنبه روسیه اعلام کرده بود که پهپاد‌های اوکراینی پایتخت این کشور را مورد هدف قرار داده و دو برج اداری در شهر مسکو آسیب دیده‌اند.

شهردار مسکو در کانال تلگرام خود با بیان اینکه اطلاعاتی از تلفات جانی در دست نیست، افزود که نیرو‌های اورژانس به سرعت به محل اعزام شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه، اوکراین را مسئول حملات روز سه‌شنبه دانست و گفت که کی‌یف چندین تاسیسات در مسکو را مورد هدف قرار داده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دو پهپاد اوکراینی توسط سامانه‌های پدافند هوایی ما بر فراز مناطق مختلفی از مسکو منهدم شدند. اما یک پهپاد دیگر در بخش دیگری از مسکو سقوط کرده است.»

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، اندکی پس از حمله پهپادی، فرودگاه بین‌المللی ونوکووا مسکو برای مدت کوتاهی بسته شد.

بر اساس این گزارش در مدت کوتاهی پرواز‌ها در این فرودگاه به فرودگاهی دیگر هدایت شدند و سپس بار دیگر شرایط به حالت عادی بازگشته است. پیش از این و در حملات روز یکشنبه هم چنین رخداد مشابهی برای این فرودگاه پیش آمده و پرواز‌ها در این فرودگاه به صورت موقت متوقف شده بود.

مسکو و اطراف آن که در حدود ۵۰۰ کیلومتری مرز اوکراین قرار دارد، به ندرت در جریان درگیری در اوکراین مورد هدف قرار گرفته بودند تا اینکه در سال جاری مقام‌های کی‌یف چندین حمله پهپادی به این شهر انجام دادند.

حمله روز سه‌شنبه آخرین مورد از یک سری حملات پهپادی به مسکو و دیگر شهر‌های روسیه است که کرملین مسئولیت آن‌را متوجه کی‌یف می‌داند. با این حال مقام‌های دولت اوکراین در این خصوص سکوت کرده و اظهار نظری نمی‌کنند.

در مقابل روز دوشنبه، یک حمله موشکی به یک ساختمان مسکونی در شهر کریفیی ریه، زادگاه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، شش کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. یک روز پیش از آن، زلنسکی هشدار داده بود که جنگبه خاک روسیه کشیده می‌شود.

او روز یکشنبه در این خصوص گفته بود: «به تدریج، جنگ به قلمرو روسیه و به مراکز نمادین و پایگاه‌های نظامی آن کشور می‌رسد و این یک روند اجتناب‌ناپذیر، طبیعی و کاملا عادلانه است».

کرملین روز دوشنبه حملات اخیر به پایتخت خود را عملی از سر استیصال توسط اوکراین خواند که پس از شکست‌های این کشور در میدان جنگ رخ داده است.

اوکراین عملیات ضدحمله خود برای بازپس‌گیری خاک خود را در ماه ژوئن آغاز کرد، اما با مقاومت شدید نیرو‌های روسی عملا نتوانسته است به پیشرفت‌های چندانی دست یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی