تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
برای اولین بار رخ داد

مجوز صید برای بانوان در جزیره هنگام

با حضور تعدادی از مسوولان استانی و جمعی از بانوان صیاد جزیره هنگام، برای اولین بار مجوز صید بانوان در این جزیره اعطا شد.

کد خبر: ۱۵۳۵۷۶
۰۸:۲۲ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

مجوز صید برای بانوان در جزیره هنگام

دیدارنیوز: مدیرکل شیلات هرمزگان از اعطای مجوز صید به بانوان جزیره هنگام برای نخستین بار خبر داد.

با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان، امام جمعه شهرستان قشم، فرماندار شهرستان قشم، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان، رئیس شیلات شهرستان قشم، مدیرعامل اتحادیه صنایع منسج شیلاتی قشم و جمعی از بانوان صیاد جزیره هنگام مجوز صید بانوان در این جزیره اعطا شد.

امام جمعه شهرستان قشم در این مراسم وجود ساحل، دریا و آبزیان در استان هرمزگان را یک نعمت و فرصت برای این استان خواند و گفت: از دیر باز صید و صیادی و غذای دریا در بحث اشتغال و امنیت غذایی جایگاه ویژه‌ای برای هرمزگان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجبی مردم را صف اول در مدیریت ذخایر آبزیان و حفاظت از ذخایر آبزیان برای نسل آینده خواند و اظهار کرد: خوشبختانه با قانونی شدن صید بانوان هنگامی حرکت بسیار ارزنده‌ای بر بحث پایداری اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است که جا دارد از عاملان این اتفاق خوش یمن تقدیر کرد.

وی تسهیل در خدمات‌رسانی به جامعه صیادی به ویژه زنان صیاد را یکی از اولویت‌های مهم دانست و عنوان کرد: امید داریم حمایت‌های دیگری از سوی دستگاه‌های اجرایی استان علاوه بر اقدام شیلات استان هرمزگان نیز انجام و دغدغه این عزیزان در مباحث بیمه، و تأمین نهاد‌های لازم سفر دریایی نیز تامین شود.

امام جمعه شهرستان قشم این اقدام شیلات را گامی مهم و موفق در جلب رضایت مردم و تحقق خدمت‌گزاری به مردم خواند.

در ادامه مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه زنان صیاد هنگامی از دیرباز در آب‌های استان صید و صیادی انجام می‌دادند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدبیر دولت مردمی، حمایت استاندار هرمزگان، سازمان شیلات ایران و پیگیری شیلات هرمزگان زنان صیاد هنگامی با اعطاء مجوز صید پس از چند دهه به صورت قانونی و باروش قلاب اقدام به صیادی خواهند کرد.

مسعود بارانی با بیان اینکه بانوان زحمت‌کش و صیاد هنگامی از سال‌ها پیش اقدام به صید با قایق به روش قلاب می‌کردند، اما به دلیل نداشتن مجوز صید از مزایای لازم برخوردار نبودند، عنوان کرد: تعدادی از این بانوان سرپرست خانوار بوده که نیاز مبرم به این حرفه برای درآمد و سرپرستی خانواده داشتند که خوشبختانه مشکل آن‌ها حل شد.

وی افزود: با توجه به شرایط این بانوان و اهمیت حل مشکل این بزرگواران ساماندهی این فعالیت در دستور کار ویژه شیلات استان قرار گرفت و با پیگیری‌های مستمر برای ۲۸ نفر از این بانوان صیاد مجوز صیادی صادر شد.

بارانی شهرستان قشم را نگینی در فعالیت‌های شیلاتی هرمزگان خواند و گفت: شهرستان قشم یکی از مناطق مهم شیلاتی کشور محسوب می‌شود و آبزی پروری، صید و صیادی، خدمات بنادر صیادی، حفاظت منابع آبزیان، آموزش و ترویج شیلاتی، صنایع شیلاتی، تکثیر میگو، پرورش میگو، تکثیر ماهی، پرورش ماهی در قفس، تکثیر ماهیان زینتی، تکثیر جلبک، پرورش جلبک، تکثیر و پرورش کروکودیل و ... را از اهم فعالیت‌های شیلاتی، شیلات هرمزگان در شهرستان قشم خواند.

وی قشم را یکی از ظرفیت‌های مهم صادرات آبزیان در راستای ارزآوری دانست و عنوان کرد: از ورود سرمایه‌گذاران و جامعه صیادی در ورود به آبزی‌پروری و صنایع ارزش افزوده آفرین به صورت کامل حمایت می‌کنیم.

همچنین فرماندار شهرستان قشم اعطای این مجوز‌های صیادی را رشد رضایتمندی مردم خواند و افزود: افتخار است که امروز شاهد حل مشکل مجوز‌های بانوان صیاد هنگامی هستیم و لبخند رضایت را در جامعه هنگام موجب شده است.

محمد حسین تختی تکمیل و تجهیز بنادر صیادی و مراکز تخلیه صید، ایجاد بازار فروش آبزیان و تسهیل در خدمات دهی به جامعه شیلاتی را از اهم برنامه‌های در حال پیگیری در شهرستان قشم برای جامعه بهره‌بردار شیلاتی این شهرستان خواند.

در ادامه این مراسم به تعدادی از بانوان صیاد هنگامی به نمایندگی از ۲۸ نفر از زنان صیاد هنگامی مجوز صید اعطا شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی