تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
آتش جنگ به جان جنگ افروزان افتاد

یک زخمی در حمله پهپادی به مسکو؛ فرودگاه ونوکووا تعطیل شد

مقامات روسی مدعی شدند که در حمله سه پهپاد اوکراینی به مسکو پایتخت روسیه، یک نفر زخمی شده و یک ساختمان در مرکز مسکو آسیب دیده است.

کد خبر: ۱۵۳۴۸۵
۱۲:۲۶ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲

یک زخمی در حمله پهپادی به مسکو

دیدارنیوز: بنابر اعلام مقامات روس، سه پهپاد اوکراینی در بامداد یکشنبه به مسکو حمله کردند. براثر این حمله یک نفر زخمی شد و یک ساختمان در مرکز مسکو آسیب دید. همچنین فرودگاه بین‌المللی ونوکووای این شهر به طور موقت تعطیل شد.

این حادثه که چهارمین حمله از این دست در ماه جاری و سومین در عرض یک هفته اخیر است، نگرانی‌ها را در مورد آسیب‌پذیری مسکو در هجدهمین ماه تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تشدید کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای این حمله پهپادی را «اقدامی تروریستی از جانب حکومت کی‌یف» خواند و اعلام کرد مسکو هدف حمله سه پهپاد قرار گرفته که سامانه دفاع هوایی روسیه یکی از آن‌ها را در اطراف پایتخت این کشور سرنگون کرده است و دو پهپاد دیگر نیز «به وسیله سامانه‌های جنگ الکترونیک خنثی شده» و در منطقه تجاری شهر مسکو سقوط کرده‌اند.

یک زخمی در حمله پهپادی به مسکو

تصاویر منتشر شده از محل سقوط این پهپاد‌ها از آسیب دیدن نمای یک آسمان‌خراش حکایت دارد. سرجی سوبیان، شهردار مسکو از وارد آمدن «خسارات ناچیز» به نمای بیرونی دو ساختمان در منطقه تجاری پایتخت روسیه خبر داد. همچنین به گزارش خبرگزاری دولتی روسیه (تاس) و به نقل از مقامات اورژانس، یک محافظ امنیتی نیز بر اثر این حملات زخمی شده است.

در نتیجه حمله پهپادی مزبور، فرودگاه بین‌المللی ونوکووا در حاشیه جنوبی پایتخت روسیه برای حدود یک ساعت تعطیل و حریم هوایی مسکو و مناطق اطراف آن به روی همه پرواز‌ها موقتا بسته شد. این محدودیت در حال حاضر برداشته شده و پرواز‌ها از سر گرفته شده‌اند. مقامات مسکو همچنین یکی از خیابان‌های اطراف محل سقوط پهپاد‌ها را بستند.

مقامات اوکراینی هنوز در رابطه با این حادثه هیچ اظهار نظری نکرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه پیش‌تر در روز جمعه از سرنگونی یک پهپاد در حومه مسکو خبر داد. همچنین در روز دوشنبه گذشته دو حمله پهپادی دیگر به مرکز روسیه انجام شد که یکی از این پهپاد‌ها در مرکز شهر، در نزدیکی وزارت دفاع روسیه و در امتداد رود مسکوا، در فاصله حدودا سه کیلومتری از کاخ کرملین سقوط کرد. پهپاد دیگر نیز به یک ساختمان دولتی در جنوب مسکو برخورد کرد و منجر به تخریب چندطبقه بالایی آن شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی