تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
افاضات اضافه

نگذارید دکتر ابراهیم برای خرید برود

با اینکه روزنگارهای عوام‌الملک سر وقت انجام شده و به دست تحریریه دیدار رسید اما ناچار شدیم امروز دست خط جدید تاریخی‌ ـ سیاسی‌ـ اجتماعی عوام را منتشر کنیم.

کد خبر: ۱۵۳۴۷۴
۱۲:۱۴ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲

فهمیدم که حسین، مدیر مسئول روزنامه بودجه‌بگیر افاضات اضافه مرا می‌خواند. چون همان چیزی را که من به انسیه گفته بودم به نوعی دیگر تکرار کرد و از انسیه خواست طوری حرف نزند که انگار دکتر ابراهیم در برگشتن گشت‌های مقابله با بی‌حجابی به خیابان‌ها نقشی نداشته است. اتفاقا اینطور که حسین نوشته دکتر ابراهیم نقش خداپسندانه‌ای هم داشته است. کلا همه این افتخارات عصر ابراهیم را باید به اسم همه سران خواص در این عصر نوشت.

احمد، بزرگوار تهرانی گفت که نسوانی که بی‌حجاب بیرون می‌آیند مریض هستند و نباید به ایشان سیلی زد، بلکه باید با مهربانی درمانشان کرد. درست است. خواص‌الرعایا هم مشغول همین کار هستند و برای نسوان بی‌حجاب توصیه‌نامه‌های طبیبانه صادر می‌کنند. چقدر خوب است که بزرگواران و خواص ما نگران سلامت عوام هستند و برای درمان ما تلاش می‌کنند. علی، سخنگوی خواص‌الدوله اعلام کرد که در همین دو سالی که از عصر ابراهیم گذشته ۱۱۲ میلیارد دلار تجارت خارجی انجام شده که در چهل سال گذشته بی‌سابقه بوده است و صادرات در این عصر بیش از واردات بوده است. راست می‌گوید. آثار این تجارت بی‌سابقه را همه عوام در سفره‌هایشان می‌بینند و برای همین هم همگی بانشاط و خوشحال هستند. فقط کافی‌ست مراحل درمان این نسوان بی‌حجاب زودتر طی شود تا دیگر مشکلی نداشته باشیم.

آخر شب تصویری از مانیتور یکی از کارکنان مشغول کار در یک پیام‌رسان داخلی را دیدم. معلوم بود که همه کارکنان این پیام‌رسان حواسشان به همه چیز هست و خوشبختانه عوام بی‌اذن آن‌ها نمی‌توانند بله بگویند. حتی اگر شب باشد و فکر کنند کسی چیزی نمی‌بیند. این‌ها مزیت پیام‌رسان‌های داخلی‌ست و باعث درمان بیماری‌ها و افزایش امنیت می‌شود. باید از عیسی به طور خاص تشکر شود که خودش به تنهایی برای عصر ابراهیم یک دستاورد است.

شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲

بخشی از حکم صادر شده برای افسانه، هنرپیشه بی‌حجاب را خواندم. بحث‌های تاریخی و سیاسی خوبی را مطرح کرده و بسیار آموزنده بود. متوجه شدم رضا، خواص‌الدوله فرهنگی گیلان که خیلی طرفدار حجاب است و چند روز پیش بر اثر یک توطئه از کار برکنار شد احتمالا تصاویر بی‌حجاب افسانه را دیده و مورد سوءاستفاده در پروژه قبح‌زدایی از گناهان کبیره مانند لواط قرار گرفته است. به نظرم باید حکم افسانه را برگردانند و به خاطر بدآموزی که برای رضا و بقیه ایجاد کرده است تعدادی شلاق هم به آن اضافه کنند.

احمد، خواص‌الدوله امور داخله اعلام کرد که طبق آمار پنجاه درصد کودکان غربی پدر ندارند و این از گفته‌های خودشان است. معلوم است در غرب روش گرده‌افشانی برای تولید مثل خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصطفی، از بزرگواران حاضر در کل دانشگاه‌های کشور گفت که اگر دو سال سیستم آموزشی کشور تعطیل می‌شد به اندازه آموزش مجازی دوران کرونا ضرر نمی‌دیدیم. راست هم می‌گوید. بهتر این بود که نه سیستم آموزشی را تعطیل می‌کردند و نه آموزش مجازی راه می‌انداختند. اینطوری واقعا ممکن بود تعداد زیادی از کسانی که در این یک سال در دانشگاه‌ها فتنه‌گری کرده بودند به حول و قوه کرونا به دیار باقی می‌شتافتند و اینجا یاغی نمی‌شدند. حالا که گذشته و متاسفانه کرونا آن اقتدار قبلش را ندارد. بهتر است هم سیستم آموزشی را تعطیل کنند و هم کل فضای مجازی را ببندند. آن عزیزانی هم که به خاطر شوق استفاده از سیستم آموزشی، در کنکور تقلب کرده‌اند اصلا نباید نگران باشند. چون برای آن‌ها یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت. این تعطیل کردن‌ها برای عوام معمولی است. توضیحات پیام‌رسان داخلی درباره تصویر مانیتور یکی از کارکنانش را خواندم. همان حرف‌های دیشب من در خاطرات را نوشته‌اند. به خاطر حفظ امنیت عوام سختی خواندن پیام‌های افراد را تحمل می‌کنند مبادا کسی در جایی گفته باشد بله!

یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲

ماجرای برکناری رضا از ریاست خواص‌الدوله امور فرهنگی در گیلان به خاطر توطئه‌ای که علیه‌اش صورت گرفت همچنان در اخبار مورد توجه است. بعضی از خواص‌المله‌ها هم صحبت کردند و گفتند باید محمدمهدی، خواص‌الدوله امور فرهنگی استعفا دهد. عجیب است. از این خواص‌المله انقلابی اینجور موضعگیری‌هایی که مورد توجه غربی‌ها قرار می‌گیرد بعید است. خوشبختانه مجتبی، خواص‌المله قم در این باره ورود کرد و گفت فیلم اصلا واضح نیست و چیزی را ثابت نمی‌کند. اگر هم ثابت کند باید با کسی که فیلم گرفته و منتشر کرده برخورد شود. خیالم کمی راحت شد که امثال مجتبی حواسشان هست که به خوبی از خودشان و همه خواص درباره توطئه‌ها دفاع کنند. اتفاقا یک فیلم دیگر هم از یک بزرگوار در لنگرود منتشر شد که سعی می‌کرد از یکی از اناث آنجا کتک نخورد. خوشبختانه موفق هم شد. شنیدم که دنبال فیلمبردار و پخش‌کننده آن فیلم هم هستند که برخورد لازم را جهت متنبه شدنش انجام دهند. باید جلوی این مسخره‌بازی فیلم گرفتن و فیلم پخش کردن را گرفت وگرنه عده‌ای یاد می‌گیرند که مدام خواص را برای فیلمبرداری تعقیب کنند.

علیرضا، رییس بلدیه تهران اعلام کرد که با یک دانشمندی مشورت کرده و به این نتیجه رسیده است که تهران در سه هزار سال گذشته زلزله نداشته است و گسل‌های تهران هم خیلی وضع خطرناکی ندارند. خیالم از این بابت هم راحت شد. این مساله زلزله هم از آن جوسازی‌هایی‌ست که اصلاحیون داشتند تا عوام را بترسانند و رای جمع کنند. خوشبختانه این بساط‌ها کلا با شروع عصر ابراهیم جمع شده و هیچ بلای زمینی و آسمانی هم بر سر عوام نمی‌آید. در طول روز اخبار پیاپی پلمب و تعطیلی به خاطر بی‌حجابی به دستم می‌رسید. واقعا خوشحال‌کننده و تحسین برانگیز است. نشان می‌دهد که توطئه‌هایی که درباره رضا انجام شده هیچ تاثیری در مقابله با تنها مشکل موجود در کشور نداشته است و خواص با قاطعیت آن چیزی را که به صلاح عوام بدانند انجام می‌دهند. البته ما عوام هم نباید راضی به زحمت خواص باشیم و باید کمکشان کنیم. بهتر است اگر فکر می‌کنیم نسوان اطرافمان حق دارند درباره پوشش خودشان تصمیم بگیرند کلا یا خودمان محل کارمان را تعطیل و خودروهایمان را توقیف کنیم یا اینکه آدرس و اطلاعات تماسمان را برای نظمیه‌ها و امنیه‌ها بفرستیم که بتوانند پیام‌ها و احکام مربوط به توقیف و تعطیلی را یکجا و سریع ارسال کنند و روال اداری‌اش را انجام بدهند. مخصوصا که باید هر روز ساعت یک و نیم کار را تعطیل کنند که برق ما عوام قطع نشود.

دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲

دیشب قبل از خواب فیلم سوال کردن خبرنگار خبرگزاری بودجه‌بگیر خواص‌الدوله از الهام، رییس کل خواص جمهوری آذربایجان را دیدم. تاثیرگذار بود. با انگلیسی فصیح سوال دقیقی را از الهام پرسید، ولی الهام خودش را به آن راه زد که متوجه سوال نشده است. حتی برای اطمینان بیشتر سعی کرد سوال را از روی کاغذ بخواند که الهام بهانه نگیرد. اما باز هم وانمود کرد منظور خبرنگار ما را نمی‌فهمد. آخر سر الهام یک نفر از عوامل خودش را فرستاد که کاغذ را از دست خبرنگار شجاع خبرگزاری خواص‌الدوله بگیرد و آنطور که الهام بلد است جواب بدهد سوال بپرسد. سانسور آشکار بود. چه خوب است که در عصر ابراهیم خبرنگاران ما فرصت مشهور شدن بین‌المللی را پیدا کرده‌اند.

صبح اخباری از برخورد لازم با عده‌ای که قصد داشته‌اند به بهانه تفریح و گردش شب را در منطقه ییلاقی و کوهستانی اوپرت بگذرانند به دستم رسید. عکس‌هایی را هم از آنجا دیدم. خوشبختانه به شکل مناسبی متنبه شده‌اند. انگار کوه و بیابان جای تفریح و گردشگری‌ست. باید مراقب بود فیلم و عکس‌هایی که از این برخورد قاطع و انقلابی منتشر می‌شود طوری نباشد که برای توطئه کردن مورد استفاده قرار گیرد. اگر هم کسی فیلم و عکسی در این راستا منتشر کرد باید بلافاصله ادب شود. اخیرا به خاطر همین ادب کردن‌ها تقاضا برای خرید گونی بالا رفته است. موسی، خواص‌المله بم اعلام کرد که صدور احکام میت‌شویی و کلاس‌های روانشناسی هیچ اشکالی ندارد. راست هم می‌گوید. به نظرم اگر این احکام افاقه نکرد هیچ اشکالی ندارد که در مرحله بعد خود عوام را سر تخته بشویند. برای هدایت عوام، خواص مختار و مجازند هر کاری صلاح می‌دانند بکنند. بالاخره عوام، رعیت هستند و خواص، ارباب این رعایا.

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲

در طول روز عوام مختلف تکه‌هایی از مصاحبه جدید احمد، بزرگوار مشهدی و پدر متعلقه دکتر ابراهیم را برایم می‌فرستادند. مصاحبه‌اش سرشار از محتوا و مبانی تئوریک بود. خوشبختانه صراحتا تکلیف عوام را مشخص کرد و گفت عوام یعنی کسانی که متدین هستند و اگر کسی از غیرخواص، دینی نباشد عملا جزو عوام هم محسوب نمی‌شود. کار من که عوام‌الملک هستم با این تقسیم‌بندی خیلی سخت می‌شود، چون تا حالا فکر می‌کردم عوام‌المک متعلق به همه کسانی‌ست که جزو خواص نیستند، اما الان فهمیدم هر کسی جزو خواص نیست لزوما عوام هم محسوب نمی‌شود و باید متدین باشد تا عوام شود. احتمالا باید آن گروه باقیمانده را ببریم ذیل همان عنوان رعایا دسته‌بندی کنیم و تکه‌ای نان و کاسه‌ای آب به ایشان بدهیم تا عمرشان بگذرد. همچنین در این مصاحبه معلوم شد که اگر احمد شجاع نبود و فداکاری نمی‌کرد مشهد به بازار کنسرت کشور تبدیل می‌شد و همه کنسرت‌ها به مشهد می‌رفت. کار بزرگی کرده است. پای عمله طرب را از ایالت خراسان بریده و اجازه نداده عوام آنجا در معرض این کار‌های بد باشند. رعایا هم که طبیعتا مهم نیستند. همین که فعلا آب و نان برای خوردن دارند باید ممنون باشند. نظرسنجی روزنامه بودجه‌بگیر خواص‌الدوله درباره وضعیت خواص‌المله را خواندم. ظاهرا ۶۸ درصد از عوام گفته‌اند از خواص‌المله راضی نیستند و فقط ۱۲ درصد از عملکرد آن‌ها رضایت دارند. ۵۳ درصد از عوام هم نمی‌دانند که اسم رییس خواص‌المله محمدباقر است. دو تای اول مهم نبود، ولی اینکه ۵۳ درصد از عوام از اهمیت محمدباقر خبر نداشته باشند اصلا خوب نیست. دو روز دیگر همین محمدباقر می‌خواهد دوباره رییس خواص‌المله بشود و دو روز بعدش هم دوست دارد رییس خواص‌الدوله شود. عوام نباید اینقدر نسبت به خواص مهم‌شان بی‌دقت و بی‌توجه باشند.

شب تصاویر دیدار حسین، خواص‌الدوله امور خارجه با خواص‌الدوله امور خارجه لیبی که از نسوان بود را دیدم. با توجه به تصویر احتمالا، چون فرد مذکور سیم‌کارت ایرانی ندارد باید تا حالا برای حسین تذکر بی‌حجابی پیامک شده باشد و باغ دفتر کار حسین هم فردا پلمب شود. البته کارکنانش اجازه دارند کار‌های جاری را انجام بدهند، اما دفتر حسین پلمب می‌ماند تا نظمیه‌های متخصص در امور مکان، پرونده‌اش را تکمیل کنند و تحویل خواص‌الرعایا بدهند.

چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲

خوشبختانه خبر آمد که اختلاف نظر بین خواص‌الدوله و خواص‌الرعایا درباره شغل میثم معاون دکتر ابراهیم در امور اداره و استخدام در کشور با تدبیر خواص‌الدوله‌ها حل شده است. علی، سخنگوی خواص‌الدوله‌ها این خبر خوب را داد. نوع قرارداد کار معاون دکتر ابراهیم را عوض کرده‌اند که هم بتوانند از خدمات میثم در این پست هم استفاده کنند و هم به حرف‌های خواص‌الرعایا که گفته‌اند نمی‌شود از خدمات میثم در این پست هم استفاده کرد توجه کرده باشند. از وقتی عصر ابراهیم شروع شده است با همین زیرکی‌ها و تدابیر توانسته‌اند همه مشکلات کشور را حل کنند. باید درباره بی‌حجاب‌ها هم یک فکر اینطوری بکنند. خوشبختانه امروز هم چندین خبر پلمب و تعطیلی به دستم رسید. البته فهرست را که چک کردم اسم دفتر کار حسین، خواص‌الدوله امور خارجه نبود. شاید، چون قرار است حسین پیگیر پول‌هایمان در عراق باشد که به عمان داده‌اند تا هر طور صلاح می‌دانند به جایش پشم و چای و برنج و دسته‌بیل از نقاط مختلف جهان بگیریم فعلا از سر تقصیراتش گذشته‌اند و گذشته‌اند دفترش باز بماند. وگرنه که به خاطر خواص‌الدوله امور خارجه لیبی باید ماشین حسین را هم توقیف کنند.

پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲

فیلم سخنرانی علی، سخنگوی خواص‌الدوله را در یک فضای معنوی دیدم. خیلی متاثر شدم. فهمیدم دکتر ابراهیم وقتی می‌فهمد یک کالایی گران شده خواص‌الدوله‌ی مربوطه را بازخواست می‌کند و می‌پرسد که آیا طرف توانسته بخوابد؟ چون خودش خوابش نبرده است. تکان خوردم. معنی‌اش این است که دکتر ابراهیم از وقتی که رییس خواص‌الدوله شده هیچ شبی نتوانسته بخوابد. نگران‌کننده است. باید مراقب سلامتی دکتر ابراهیم باشیم. حتی آل‌پاچینو هم در فیلم بی‌خوابی بالاخره به دنبال یک راه چاره رفته بود. در قدم اول باید خواص‌الدوله و اهل بیت دکتر ابراهیم یک راهی پیدا کنند که دکتر ابراهیم خودش شخصا برای خرید نرود و حتی‌الامکان هم اخبار را نبیند و نشنود. چون هنوز حداقل شش سال دیگر قرار است عصر ابراهیم را ادامه بدهد و بعدش هم بالاخره نمی‌شود از خدماتش محروم ماند. این همه بی‌خوابی هم پوست را خراب می‌کند و هم سوی چشم را می‌برد.

محمدمهدی، خواص‌الدوله امور ارشادات فرهنگی هم اعلام کرد بعد از دو سال کار جدی قرار است تا پایان تابستان چهارصد نیروی جوان حزب‌اللهی به خواص ارشادی فرهنگی کشور اضافه شوند و بدنه امور ارشادات فرهنگی کشور تغییر کند. خبر خیلی خوبی‌ست. نشان می‌دهد که اگر چه رضا در اثر توطئه رفت، اما چهارصد جوان در سراسر کشور خواهند آمد تا امور ارشادات فرهنگی در عصر ابراهیم معطل نماند. حالا معلوم می‌شود خدمات میثم در امور اداره و استخدام در کشور چقدر مفید و مهم بوده و چقدر خوب است که خواص‌الدوله به حرف خواص‌الرعایا گوش ندادند.
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی