تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

تنش میان واشینگتن و پکن؛ کمک ۳۴۵ میلیون دلاری آمریکا به تایوان

آمریکا، روز جمعه ۶ مرداد طی اقدامی که موجب خشم چین و افزایش تنش میان واشینگتن و پکن خواهد شد، از بسته کمک نظامی ۳۴۵ میلیون دلاری خود به تایوان رونمایی کرد.

کد خبر: ۱۵۳۴۳۷
۱۷:۱۴ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

تنش میان واشینگتن و پکن؛ کمک ۳۴۵ میلیون دلاری آمریکا به تایوان

دیدارنیوز: آمریکا از کمک جدید ۳۴۵ میلیون دلاری نظامی به تایوان خبر داد.

به نقل از العربیه، کاخ سفید در بیانیه‌ای، بسته‌ای از «موارد و خدمات دفاعی، آموزش و تمرین نظامی برای ارائه کمک به تایوان» را اعلام کرد.

پیشتر، وزارت خارجه چین در ۱۷ ژوییه مخالفت خود را با حمایت ایالات متحده از نیرو‌های استقلال‌طلب تایوان اعلام کرده بود.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم در سفر به توکیو طی ماه جاری میلادی به خبرنگاران گفت: «ضروری است که ایالات متحده و متحدانش تحویل تسلیحات به تایوان را برای کمک به این جزیره در دفاع از خود، در سال‌های آینده تسریع بخشند.»

میلی با اعلام این که تایوان به تسلیحاتی مانند سامانه‌های پدافند هوایی و سلاح‌هایی نیاز دارد که بتواند کشتی‌ها را از خشکی هدف قرار دهد، افزود: «بهبود توانمندی‌های نظامی و دفاعی تایوان، حائز اهمیت فراوانی است.»

به گفته میلی، مناسبات ایالات متحده و چین، روندی «به شدت کاهنده» دارد و دیدار‌های دیپلماتیک اخیر، از جمله میان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و وانگ یی، دیپلمات ارشد چین، برای کاهش احتمال تشدید تنش‌ها مهم بوده است.

تایوان از سال گذشته، عدم خشنودی خود از تاخیر در تحویل تسلیحات آمریکایی مانند موشک‌های ضدهوایی «استینگر»، در پی صادرات این تسلیحات به اوکراین را ابراز کرد.

به گفته مقامات تایوانی، هزینه‌های دفاعی این کشور در سال جاری بر تامین تسلیحات و تجهیزات لازم برای مقابله با «محاصره کامل» توسط چین، از جمله قطعات یدکی جنگنده‌ها و تکمیل ذخایر تسلیحاتی متمرکز خواهد بود.

چین طی چندین رزمایش در ماه اوت در اطراف جزیره تایوان، ضمن شلیک موشک‌هایی بر فراز تایپه، مناطق ممنوعه پروازی و دریایی برای محاصره و حمله احتمالی به تایوان را شبیه‌سازی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی