تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

تهران گرم‌تر از حد نرمال؛ مصرف آب مدیریت شود

مازیار غلامی، مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران از گرمای بیش از حد نرمال در پایتخت تا سه ماه آینده خبر داد و مدیریت منابع و مصارف آب را توصیه کرد.

کد خبر: ۱۵۳۴۱۵
۱۱:۳۸ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

تهران گرم‌تر از حد نرمال؛ مصرف آب مدیریت شود

دیدارنیوز: مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران از دمای متوسط یک درجه بیش از نرمال و بارش‌های در حد نرمال و حتی کمتر از نرمال طی سه ماه آینده خبر داد و گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت و نرمال بودن بارش کماکان مدیریت منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف توصیه می‌شود.

مازیار غلامی، درباره وضعیت دمای تهران طی سه ماه آینده اظهار کرد: تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که طی سه ماه آینده متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا ۱ و در بعضی نقاط ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد شده و متوسط بارش استان در بهترین شرایط، در حد نرمال و با تمایل به کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

تهران گرم‌تر از حد نرمال؛ مصرف آب مدیریت شود

وی تاکید کرد: حتی در خوشبینانه‌ترین حالت و نرمال بودن بارش، کماکان مدیریت منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش‌های کشاورزی، صنعتی و حتی خانگی و نیز به‌طور کلی صرفه‌جویی در مصرف آب توصیه می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران درباره وضعیت بارش‌های ماه گذشته گفت: تجزیه و تحلیل آمار‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان بیانگر آن است که در تیرماه ۱۴۰۲، تنها یک میلیمتر باران به‌صورت پهنه‌ای در استان تهران اتفاق افتاده است که نشان دهنده کاهش ۹۱ درصدی بارش نسبت به دوره آماری بلندمدت است.

وی افزود: این موضوع در حالی است که از ابتدای سال زراعی مهر (۱۴۰۱) تا پایان تیر (۱۴۰۲) تنها ۱۵۹ میلیمتر باران به‌صورت پهنه‌ای در استان تهران باریده که ۴۱ درصد کاهش بارش در استان تهران را نشان می‌دهد.

تهران گرم‌تر از حد نرمال؛ مصرف آب مدیریت شود

غلامی تاکید کرد: ۲۵ استان کشور تحت تاثیر کم بارشی قرار دارند، به گونه‌ای که از ابتدای سال زراعی تا پایان تیر ۱۴۰۲، کل کشور کماکان با کاهش ۲۰ درصدی بارش مواجه است. بارش‌ها از ابتدای سال زراعی تا پایان تیر ۱۴۰۲ نشان دهنده آن است که استان تهران پنجمین استان کشور بوده که بیشترین کاهش بارش را نسبت به بلند مدت دارد همچنین از نظر توزیع مکانی نیز در تمام شهرستان‌های استان طی تیرماه کاهش بارش اتفاق افتاده که بیشترین کاهش بارش مربوط به شمیرانات، دماوند و فیروزکوه است.

وی درباره وضعیت دمایی طی ماه‌های گذشته اظهار کرد: بررسی و تحلیل مقادیر ثبت شده دمای هوا شامل متوسط دما، دمای حداقل و دمای حداکثر در ایستگاه‌های هواشناسی استان بیانگر افزایش دما در تیر ۱۴۰۲ است. متوسط دمای هوای استان تهران در این ماه ۰.۶ درجه سلسیوس بیشتر از مقدار متوسط بلند مدت بود این در حالیست که متوسط کمینه دما ۰.۵ درجه سلسیوس و متوسط بیشینه دما نیز ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

غلامی در پایان تصریح کرد: تیر ۱۴۰۲ در مقایسه با بلند مدت ۰.۶ درجه سلسیوس گرمتر و از ابتدای سال زراعی نیز استان تهران یک درجه سلسیوس گرمتر از نرمال بوده است. از نظر توزیع دما در شهرستان‌های استان نیز تمامی شهرستان‌های استان با افزایش دما روبرو بوده‌اند و متوسط دما در اکثر شهرستان‌ها بین ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی