تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
این دسته از امامان جمعه فرمان هرج و مرج و جنگ داخلی صادر می‌کنند

زیدآبادی: تهدید امامان جمعه درمورد بی‌حجابی، اعلام شورش علیه «نظام» است

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در مطلبی با عنوان «فرمان جنگ داخلی!» درباره تهدید اخیر امامان جمعه کرج و گچساران مبنی بر اینکه برای مقابله با بی‌حجابی آتش به اختیار خواهند شد، نوشت: «تهدید این افراد پیش از آنکه متوجه زنان فاقد روسری باشد، اعلام شورش علیه نظام است.»

کد خبر: ۱۵۳۴۱۳
۱۱:۱۵ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲

زیدآبادی: تهدید امامان جمعه، اعلام شورش علیه «نظام» است

دیدارنیوز: «این دسته از امامان جمعه با این نوع تهدید‌ها فرمان هرج و مرج و جنگ داخلی صادر می‌کنند.»

زیدآبادی در صفحه اجتماعی خود نوشت: «برخی امامان جمعه مانند امام جمعه کرج و گچساران تهدید کرده‌اند که اگر حکومت بساط "بی‌حجابی" را برنچیند، "آتش به اختیار" وارد عمل خواهند شد!

در واقع تهدید این افراد پیش از آنکه متوجه زنان فاقد روسری باشد، اعلام شورش علیه نظام است. نظام یعنی نظم مستقر در هر جامعه که از طریق اِعمال قوانین عادلانه یا ناعادلانه توسط نهاد دولت، حفظ می‌شود.

تهدید امامان جمعه به مقابله با زنان بی‌حجاب خارج از قلمرو نظامات قانونی عادلانه یا ناعادلانه، تحت عنوان آتش به اختیار، به معنای طغیان علنی علیه نظم موجود است که به دیگر اقشار جامعه هم اجازه می‌دهد رأساً به دفاع از خود یا مقابله با دیگران برخیزند.

به عبارت روشن‌تر این دسته از امامان جمعه با این نوع تهدید‌ها فرمان هرج و مرج و جنگ داخلی صادر می‌کنند. حال فرض کنیم که امام جمعه کرج و گچساران به نقطهٔ آتش به اختیار برسند. در آن صورت می‌خواهند چه کنند؟ جمعی از حامیان خود را روانهٔ کوچه و بازار و خیابان کنند تا هر خانم بدون روسری را دیدند، به زور چادر سرش کنند؟ یا مورد ضرب و شتم قرار دهند؟ یا دستگیر کنند؟ هر یک از این کارها، به امکاناتی، چون سلاح سرد و گرم و بازداشتگاه خصوصی نیاز دارد. بنابراین، آن‌ها پیش از شروع عملیات آتش به اختیار باید گروه‌های شبه‌نظامی مسلح مخصوص به خود و بازداشتگاه‌های مخفی و غیرقانونی ایجاد کنند!

بعد آن‌ها می‌خواهند در بازداشتگاه‌های مخفی خود، با کدام قانون و قاضی با دستگیرشدگان برخورد کنند؟ طبعاً قاضی و قانونی در کار نخواهد بود. لاجرم خودشان باید خودسرانه قانون وضع کنند و خودسرانه هم آن را اجراء کنند. در چنین اوضاعی بساط شکنجه و قتل شهروندان به سرعت به پا خواهد شد، زیرا ماهیت چنین خودسری‌هایی آن را اقتضاء می‌کند. بعد حکومت در این وسط چه‌کاره خواهد بود؟ بنشیند و آتش به اختیاران را تماشا کند؟ اینکه به معنای انحلال و نابودی حکومت خواهد بود؟

در واقع تبعات و پیامد‌های سخن کسانی که تهدید به رفتار آتش به اختیار می‌کنند، چیزی جز ایجاد همین جهنم هرج و مرج و جنگ داخلی و شکنجه و قتل و تجاوز نخواهد بود! در این باره قبلاً هم هشدار داده بودم، ولی کو گوش شنوا؟»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی