تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

اخبار ضد و نقیض از انتخاب شدن شهردار تهران+ تکمیلی

اخباری که دقایق پیش مبنی بر شهردار شدن آقای حناچی بود به طور رسمی تایید نشده است.

کد خبر: ۱۵۳۲۳
۱۰:۴۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - از صبح امروز گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفته که امروز رسما آقای پیروز حناچی شهردار تهران است. اما اخبار حاصله گواه بر این است که هنوز تایید رسمی و خبر رسمی به بیرون درز نکرده است.
 
خبرگزاری ایلنا خبر شهردار شدن حناچی را حذف کرد
 
خبرگزاری ایلنا دقایقی پیش اعلام کردکه پیروز حناچی رسما با امضا وزارت کشور شهردار تهران منصوب شد ولی دقایقی بعد از انتشار، این خبر را از خروجی سایت خود حذف کرد.
 
الهام فخاری: حناچی رسما شهردار تهران است
 
الهام فخاری عضور شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: پیروز حناچی از امروز رسما شهردار تهران است.
 
اخبار ضد و نقیض از انتخاب شدن شهردار تهران
 
با این اوصاف هنوز سرنوشت پیروز حناچی به طور رسمی برای شهردار تهران مشخص نیست و باید منتظر ماند که وزارت کشور رسما پیروز حناچی را سکاندار ساختمان بهشت می‌کند یا خیر.
 
اخبار تکمیلی
 
خلیل‌آبادی: نامه وزارت کشور چند پهلو بود
 
جلسه شورای شهر در حالی از صبح امروز برگزار شد که حسن خلیل آبادی رییس کمیته میراث فرهنگی شورا نیز در جمع خبرنگاران گفت: جلسه تمام شد و قرار شد نامه به وزارت کشور نوشته شود تا به صورت شفاف تکلیف را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه نامه وزارت اطلاعات چند پهلو بوده است، ادامه داد: قرار است هیات رییسه با وزارت کشور مکاتبه داشته باشد تا وضعیت شهردار تعیین تکلیف شود

خلیل آبادی در واکنش به توییت یک عضو شورا که حناچی را شهردار اعلام کرده بود، افزود: چطوری حناچی شهردار هستند وقتی هنوز حکم شهردار ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: قرار شد با رایزنی وزارت کشور هرچه سریعتر تکلیف حکم سریعتر مشخص شود و اگر شورا اصرار به انتخاب گزینه خود داشته باشد موضوع به کمیته حل اختلاف می‌رود اما هنوز صحبتی در این زمینه نشده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: قانونا وزارت کشور باید تا دیروز جواب می داده است و دیروز گفته  به علت اینکه نامه وزارت اطلاعات برای صدور حکم  کفایت نمی‌کرده، حکمی صادر نمی‌کند و این به معنای تایید یا عدم تایبد گزینه ما نیست   ما همچنان تلاش می‌کنیم این حکم صادر شود.

 وی افزود: اگر بر نظر خود اصرار داشته باشیم به کمیته حل اختلاف می رود و  قرار شد در لابی با وزارت کشور و اطلاعات بررسی نیز صورت گیرد.

خلیل آبادی افزود: نامه وزارت کشور به ما قطعیت تأیید می‌کنم با نمی‌کنم ندارد. وزارت کشور می‌گوید مراجع  ذی ربط باید به من تاییدیه بدهند، وزارت کشوررنامه قطعی می‌دهد.

سخنگوی شورای شهر:  در نامه‌ی وزارت کشور  حکم حناچی صادر نشده است

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت صدور حکم پیروز حناچی شهردار منتخب تهران از سوی وزارت کشور توضیح داد: 

دیروز آخرین مهلت از ۱۰ روز کاری، برای معرفی شهردار منتخب شورا از جانب وزارت کشور بود. در همین خصوص وزیر کشور نامه‌ای به شورا ارسال کرد که هر چند محرمانه است اما اجمالا درباره آن می‌شود گفت که این نامه نه ابلاغ حکم شهردار است و نه ابلاغ آنکه حناچی واجد شرایط تعیین شده نیست.

در قانون ماده ۸ تبصره۳، گفته شده بعد از آنکه شورای  شهر، شهردار منتخب را به وزارت کشور معرفی می‌کند دو حالت بوجود می آید، یکی آنکه وزیر ظرف ۱۰ روز حکم صادر کند، یا آنکه اگر شهردار تعیین شده واجد شرایط تشخیص داده نشود، مراتب را با ذکر دلیل و مستندات به شورا منعکس کند.

بر اساس نامه‌ی وزیر کشور، به نظر می‌آید که  وزارت کشور نیازمند پاسخ صریح‌تری از جانب وزارت اطلاعات است تا بتواند بر مبنای این پاسخ تصمیم بگیرد.

ما امروز با وزارت کشور مکاتبه کرده و در این مکاتبه مطرح خواهیم کرد که در نامه وزیر کشور، وضعیت شهردار منتخب برای شورا روشن نشده است.

با این حال تا زمانی که وضعیت روشن شود و ما به یک جمع بندی مشخص برسیم، سرپرست شهرداری تهران با قدرت کار خود را پیش می‌برد و مشکلی از بابت اداره شهر احساس نمی‌شود. البته در این مقطع شورای شهر نظارت بیشتری را اعمال خواهد کرد، تا این فرآیند طی شود و بتوانیم به نتیجه برسیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی