تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

پرتاب ماهواره‌های جدید استارلینک به مدار زمین

شرکت فضایی اسپیس ایکس ساعاتی پیش راکت ماهواره بر با محموله ۲۲ ماهواره استارلینک را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

کد خبر: ۱۵۳۱۴۴
۰۹:۲۷ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲

پرتاب ماهواره‌های جدید استارلینک به مدار زمین

دیدارنیوز: شرکت خصوصی فضایی اسپیس ایکس ساعاتی پیش (ساعت ۵ بامداد به وقت ایران) پس از چند مرحله تاخیر به دلیل بروز مشکلات ناشی از شرایط آب و هوایی، راکت ماهواره بر با محموله ۲۲ ماهواره استارلینک را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

ساعاتی پیش یک راکت فضاپیمای فالکون ۹ مجموعه اسپیس ایکس توانست با موفقیت ماهواره‌های جدید اینترنتی استارلینک را به مدار زمین منتقل کند. این عملیات راس ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه شب یکشنبه به وقت شرقی ایالات متحده آمریکا از مجموعه پرتاب فضایی ۴۰ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام شد.

گفتنی است عملیات پرتاب این ۲۲ ماهواره به مدار پایینی زمین در ابتدا برای روز شنبه برنامه ریزی شده بود، اما پس از اینکه مقامات مجبور شدند اجرای آن را به دلیل مشکلات ناشی از شرایط آب و هوایی به تعویق بیندازند، تصمیم گرفته شد این عملیات در شب یکشنبه انجام شود.

عملیات فوق به طور زنده از کانال یوتیوب اسپیس ایکس منتشر شده و دقایقی قبل از پرتاب این راکت و در آغاز شمارش معکوس، آتیکوس وادرا، مهندس پیشرانه در اسپیس ایکس و مجری پخش زنده اعلام کرد که شرایط آب و هوایی برای عملیات فوق از حد انتظار بهتر بوده و این ماموریت بدون مشکل انجام خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اسپیس ایکس، این ماهواره‌ها در مدار پایین زمین مستقر شده و به مجموعه هزاران ماهواره مداری استارلینک ملحق خواهند شد که پهنای باند اینترنت با تأخیر کم و سرعت بالا را در سراسر جهان ارائه می‌کنند. این عملیات پرتاب، چهل و نهمین پرتاب سال جاری و در مجموع دویست و چهل و هشتمین عملیات پرتاب اسپیس ایکس در قالب پروژه استارلینک بود.

گفتنی است بوستر مرحله اول راکت فالکون ۹ پس از انتقال محموله خود به منطقه تعیین شده، مجددا به زمین بازگشته و روی یک سکوی شناور در اقیانوس اطلس فرود آمد.

منبع: سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی