تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

اوضاع اقتصادی کشور به شدت خراب است

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه اوضاع اقتصادی کشور به شدت خراب است، گفت: متاسفانه سیاست اقتصادی دولت به گونه‌ای بود که پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و بعد از اینکه در تامین ارز ناتوان شد و همچنین نتوانست مذاکرات برجام را به نتیجه برساند، با مشکلات بسیار اساسی روبرو شد.

کد خبر: ۱۵۳۱۰۶
۱۳:۱۴ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲

اوضاع اقتصادی کشور به شدت خراب است

دیدارنیوز: جلیل رحیمی جهان‌آبادی می‌گوید: وقتی مردم در کف خیابان حضور دارند و از بازار خرید می‌کنند و هنگامی که داخل مغازه، دست داخل جیب خود می‌کنند، چه چیزی را احساس می‌کنند و می‌بینند. این موضوعات را باید دید و راجع به این واقعیت‌ها و نارضایتی مردم باید سخن گفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص وضعیت اقتصادی کشور به رویداد۲۴ گفت: اوضاع اقتصادی کشور به شدت خراب است؛ اینکه دولت چه می‌گوید یا اینکه صدا و سیما چه چیزی را مطرح می‌کنند، یک امر دیگر است. موضوع حائزاهمیت در این باره، نظر مردم و واقعیت‌های جامعه است.

او گفت: وقتی مردم در کف خیابان حضور دارند و از بازار خرید می‌کنند و هنگامی که داخل مغازه، دست داخل جیب خود می‌کنند، چه چیزی را احساس می‌کنند و می‌بینند. این موضوعات را باید دید و راجع به این واقعیت‌ها و نارضایتی مردم باید سخن گفت. متاسفانه سیاست اقتصادی دولت به گونه‌ای بود که پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و بعد از اینکه در تامین ارز ناتوان شد و همچنین نتوانست مذاکرات برجام را به نتیجه برساند، با مشکلات بسیار اساسی روبرو شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: تورم بالا، مشکلات عدیده در حوزه‌های مسکن، اجاره بها، تامین مایحتاج مردم و تامین نیاز‌های اولیه، چالش تولید در بخش کشاورزی و بخش دامپروری و همچنین در بخش‌های مختلف دیگر اقتصادی، واقعاً فشار اداره زندگی را روی مردم زیاد کرده است و متاسفانه هیچ تناسبی بین درآمد و این هزینه‌ها وجود ندارد و به عبارت ساده‌تر، دخل و خرج خانواده‌ها همخوانی ندارد و به هبمن واسطه، سفره‌هایشان کوچک و کوچک‌تر می‌شود.

رحیمی جهان‌آبادی می‌گوید: اینکه دولت روی به ارائه آمار و ارقام می‌آورد با آنچه وجود دارد، تفاوت دارد. به هر حال در بسیاری از کشور‌هایی که اوضاع اقتصادی وخیم دارند، معمولاً بین تلویزیون و یخچال یک اختلاف عمیقی وجود دارد، چراکه تلویزیون یک چیزی می‌گوید، اما وقتی مردم درب یخچال خود را باز می‌کنند، یخچال چیز دیگری نشان می‌دهد؛ یعنی واقعیت چیز دیگری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی