تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

توصیه‌های پلیس به عزاداران حسینی؛ از مسدودنکردن خیابان تا رعایت حال بیماران

در توصیه‌های پلیس به عزاداران حسینی به مناسبت ماه محرم آمده است: از مسئولان هیئت‌های عزاداری و تکایا درخواست می‌شود از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می‌شود، اجتناب ورزند.

کد خبر: ۱۵۲۸۷۵
۱۰:۴۹ - ۲۷ تير ۱۴۰۲

توصیه‌های پلیس به عزاداران حسینی

دیدارنیوز: فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اعلام کرد: ماموران پلیس با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودرو‌ها بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیافزایند.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، متن اطلاعیه فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل است:

«السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)

حضرت امام خمینی (ره): "محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است".

محرم، ماه بصیرت، شکوفایی معنوی، سوگواری خردمندانه و ماه عشق الهی است. ماه رشد و بالندگی و اندیشیدن، مدرسه عشقی که باید در آن درس چگونه زیستن آموخت و عاشورا نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم ستیزی در مسیر پرفراز و نشیب تاریخ اسلام است.

عاشورا صحنه‌ای از مظلومانه‌ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن، درس مبارزه با "خودپرستی"، "ظلم" و "خودکامگی" با خون نگاشته شد. حال و هوای محرم الحرام و واقعه حماسی عاشورا، دل عاشقان اباعبدالله (ع) را بی تاب کرده و دلسوختگان و شیفتگان مکتب حسینی (ع) در لبیک به ندای "هل من ناصر ینصرنی" به سوگ و ماتم می‌نشینند.

سازمان انتظامی کشور نیز همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی و با بسیج امکانات ضمن پاسداشت حماسه عظیم و باشکوه و الهی عاشورا، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد کرد.

از همین رو، از پیروان صدیق و دلداده اباعبدالله علیه السلام انتظار می‌رود که نه تنها خود را از دست یازیدن به کنش‌ها و اقداماتی که موجب وهن آن قیام راستین و خدایی می‌شود اجتناب ورزند، بلکه با زبان دین و بهره گیری از اصول روشنگری دینی، دیگران را نیز از انجام کنش‌های غیر عقلانی و انحراف آمیز، نظیر قمه زنی و بهره گیری از آلات و ادوات نامتعارف و موسیقی‌ها و آهنگ‌های وهن آمیز نهی کنند.

نیازی به یادآوری نیست که پاسداشت بزرگی و عظمت نهضتی همچون نهضت عاشورا جز با اقدامات عقلانی، هوشمندانه و بزرگ منشانه میسر نخواهد شد. از همین رو از همگان انتظار می‌رود در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، آن گونه عمل کنند که در شأن آن نهضت ماندگار و عظیم تاریخی و دینی است. همچنین ضروری است همچون سالیان گذشته نکاتی را یادآور شویم:

۱ـ ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودرو‌ها بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیافزایند، به همین سبب به شهروندان محترم توصیه می‌شود با کارکنان فراجا در این ایام مثل همیشه همکاری مسئولانه داشته باشند.

۲- از مسئولان هیئت‌های عزاداری و تکایا درخواست می‌شود از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می‌شود، اجتناب ورزند.

۳- از همه دسته‌های عزاداری، به ویژه آن‌هایی که شب هنگام در معابر عمومی به عزاداری می‌پردازند توصیه موکد می‌شود که در بهره گیری از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد سالمند و ... را بنمایند.

خاطرنشان می‌شود که مراکز ۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم شریف و مؤمن جامعه خواهند بود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی